۷ مهر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5687879
T T
۰ نفر
دببرخانه مجلس خبرگان رهبری توهین به مقدسات دینی را محکوم کرد # قم ، ایرنا: 7 مهرماه 1378 برابر با 29 سپتامبر 1999 دبیرخانه مجلس خبرگان اهانت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج ) را محکوم کرد و ضرورت هوشیاری دلسوزان و عموم ملت ایران را درپاسداری ازارزش های اسلامی مورد تاکید قرار داد.
دربخشی ازاین اطلاعیه که روز چهارشنبه انتشاریافت آمده است:دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با تقبیح این اقدام ناروا فضای دانشگاهی کشور را که مملو از استادان و دانشجویان علاقه مند به اسلام وانقلاب اسلامی است از چنین حرکاتی مبرا می داند.
درادامه اطلاعیه به این نکته اشاره شده است که " همه دلسوزان و عموم ملت متدین ضمن پرهیز از برخوردهای ناروا از ابزارهای قانونی وشیوه های پسندیده استفاده کنند".
دبیرخانه این مجلس درعین حال تاکید کرده است : درج مطالب موهن در یک نشریه دانشجویی عموم متدینان ،علمای اعلام و مسوولان دلسوز را متاثرساخت و عواطف دینی آنان راجریحه دار کرد.
درادامه اطلاعیه آمده است: بدون شک این گونه قلم ها که اصول اعتقادی را مخدوش و مقدسات اسلامی را مورد تعرض قرار می دهد خارج از چارچوب معقول و منطقی آزادی قرار دارد و باید مورد پی گیری قانونی قرارگیرد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: تردیدی نیست که اهانت به مقدسات برای جامعه اسلامی گران است و رها بودن زبان ها و قلم ها،سلامت فکری،اعتقادی جامعه را آلوده می سازد و فعالیت های سازنده اجتماعی را کند می کند.
در اطلاعیه مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر ضرورت قدرشناسی ارباب قلم و اصحاب مطبوعات از برکات انقلاب اسلامی به این مطلب اشاره شده است که نویسندگان باید قلم های خود رابرای عزت مسلمانان واعتلای اسلام بکارببرند.
در پایان اطلاعیه تصریح شده است: اصحاب قلم باید مردم شریف ایران را در محور ولایت گرد آورند و با بهره گیری ازرهنمودهای دلسوزانه مقام معظم رهبری و حمایت از دولت خدمتگزار به سازندگی کشور وحل مشکلات مردم کمک نمایند.
۰ نفر