۵ مهر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5687566
T T
۰ نفر
بیانیه جبهه مشارکت ایران اسلامی در واکنش به بیانیه اخیر جامعه روحانیت مبارز # تهران، ایرنا: 5 مهر ماه 1378 برابر با 27 سپتامبر 1999 جبهه مشارکت ایران اسلامی روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای ، بیانیه روز یکشنبه جامعه روحانیت مبارز، را خشمگینانه ، بغض الود و حیرت اور خواند .
این جبهه با اعلام این مطلب که خط تحلیلی ایجاد بحران برای ملت ایران و ایجاد " جبهه مقاومت " در برابر شعارها و خواست های مردم ، در بیانیه جامعه روحانیت مبارز که به بهانه حرمت شکنی نسبت به مقدسات در یک نشریه دانشجویی با تیراژی محدود صادر گردید ، وارد مرحله عملیاتی شده ، اورده است : حیرت آور است که جامعه روحانیت مبارز و دبیرکل آن که به لحاظ جایگاه محترم روحانیت خویش می بایست موجب آرامش بخشی در جامعه باشند چنین خط تشنج را دنبال می کنند و بهانه ای کوچک را دستاویز بزرگترین حملات به برنامه دولت برآمده از رای مردم قرار می دهند.
این بیانیه با طرح این سوال که آیا مشارکت در " جبهه مقاومت " شایسته جامعه روحانیت مبارز است که دانسته و یا ندانسته در صف مقدم آن قرار گرفته اند می افزاید البته خدا داناتر است که آیا انگیزه این اقدامات دفاع از دین و مقدسات است و یا عقده گشایی به خاطر نتیجه رایی است که مردم با آن فردی را غیراز آن که آنان اراده کرده بودند به ریاست جمهوری برگزیدند.
جبهه مشارکت ایران اسلامی در این بیانیه نتیجه گیری کرده است : جبهه مقاومتی " که با قلم مسموم یکی از نشریات مخالف دولت تعریف شده است یک روی سکه ای است که وجه متقابل آن را " شورای ملی مقاومت " در خارج از کشور تشکیل می دهد و آنها مشترکا با قطع امید از رای مردم هدف براندازی دولت آقای خاتمی را دنبال می کنند.
در این بیانیه امده است : در حالی که علما و دانشگاهیان و گروههای سیاسی حامی رئیس جمهوری پیشگام در محکومیت اهانت به ساحت مقدس امام زمان در نشریه مذکور بوده اند و اقدامات شایسته توسط دانشگاه ، وزارت فرهنک و آموزش عالی و وزارت اطلاعات در برخورد با مسوولان نشریه مذکور صورت گرفته است ، این همه جنجال آفرینی برای چیست و چرا موج آفرینی ، بحران زایی و تشنج در جامعه دنبال می شود.
بر اساس این بیانیه اگر چه نویسندگان مطلب موهن نشریه موج از سر غفلت و بی توجهی حریم قدس امام زمان را به طنز آلوده اند و به سبب همین غفلت و بی توجهی مستوجب مواخذه و مجازات هستند اما ماجرا اساسا این نیست ، چرا که پس از بیست روز از تاریخ انتشار این نشریه و درست در آغاز سال تحصیلی این غائله برپا و فضای جامعه دانشگاه به التهاب کشانیده شده است.
جبهه مشارکت ایران اسلامی در بیانیه خود می افزاید صدور بیانیه جامعه روحانیت مبارز که پیکان حمله را به سوی رئیس جمهور برگردانده است نشان می دهد که هدف اصلی این بحران سازیها دفاع از مقدسات نیست بلکه رویارویی با خواست ملتی است که می رود با انتخابات مجلس ششم هر " جبهه مقاومتی " را که در مقابل خواسته های به حق خود می یابد در هم شکند و ما متاسفیم که این نوع موضع گیری ها هزینه های بسیاری را بر مردم و کشور تحمیل خواهد کرد.
در این بیانیه از اعضای جامعه روحانیت مبارز خواسته شده است اجازه ندهند از حیثیت و اعتبار انان در سناریوی مشترکی که دشمنان داخلی و خارجی علیه نظام ، انقلاب و دولت مردمی طراحی کرده اند استفاده شود .
ساعت : 03:14 تمام انتهای پیام e05.14-03-08
۰ نفر