۲۸ شهریور ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5686582
T T
۰ نفر
یک نوع موشک زمین به زمین توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شد # تهران ، ایرنا: 28 شهریور 1378 برابر با 19 سپتامبر 1999 رییس ستاد اجرایی رژه هفته دفاع مقدس گفت: موشک زمین به زمین "زلزال" پس از 5/4 سال کار تحقیقاتی و بدون کمک متخصصان خارجی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است.
سرتیپ دوم "غلامحسین غیب پرور" روز یکشنبه اعلام کرد ، این موشک که جزء تجهیزات سازمانی سپاه پاسداران قرار گرفته در مانور نیروهای مسلح در تهران به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: گروهان های سپاه پاسداران امسال با اسلحه سبک " ام 16 " که توسط متخصصان داخلی ساخته شده رژه می روند واین سلاح در اینده نزدیک به عنوان سلاح سازمانی این نیرو بکار گرفته می شود.
رییس ستاداجرایی رژه هفته دفاع مقدس گفت: 48 گروهان از سپاه پاسداران ،30 گروهان از ارتش جمهوری اسلامی ، 11 گروهان از نیروی انتظامی و 4 گروهان از وزارت دفاع در رژه نیروهای مسلح در میدان ازادی شرکت می کنند.
رییس ستاد اجرایی رژه هفته دفاع مقدس گفت: امسال به 350 تن از میهمانان خارجی " مدالیم " که دریک طرف ان تصویر حضرت امام خمینی (ره ) به صورت برجسته نقش بسته است داده می شود.
وی اهداف این مانور را احیای ارمانهای حضرت امام و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری ،تقویت اراده و عزم ملی دردفاع از ارمانها و کیان ایران اسلامی ، نمایش وحدت نظم و انضباط بین نیروهای مسلح ذکر کرد.
۰ نفر