۵ مرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5680323
T T
۰ نفر
سخنان رئیس جمهوری ایران در اجتماع با شکوه مردم همدان (4) # همدان ، ایرنا: پنجم مرداد 1378 برابر با 27 ژوئیه 1999 سـید " محمد خاتمی" رئیس جمهـوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه با عوامل حوادث اخیر در تهران در هر رده و لباسی که باشند برخورد خواهد شد ، تاکید کرد: اما این حادثه نباید سبب شود که ، نیروهای انتظامی که خدمات شایانی در مرزها، شهرها، روستاها و جاده ها دارند و حافظ امنیت وکانون نظم و انضباط در کشور هستند، مورد اهانت و تضعیف قرار گیرند.
وی در ادامه به شورشها و بلواهای پیش آمده پس از حادثه کوی دانشگاه در تهران اشاره کرد و آن را حادثه ای " زشت و نفرت آور که چهره ملت عزیز، مقاوم، صبور و منطقی ایران را مکدر کرد" ، دانست.
رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: آنچه پیش آمد ، لطمه به امنیت ملی بود ، تلاش برای بر هم زدن آرامش مردم و تخریب اموال عمومی و خصوصی و بالاتر از همه ، اهانت به نظام ، پایه ها و ارزشهای آن از جمله رهبر انقلاب بود.
خاتمی تصریح کرد: حادثه ساده نبود ، تلاشی بود برای مرز شـکنی ، این حادثه یک حرکت کور بود. بلوا ، شورش و آشوب با شعارهای منحرف کننده و ضد امنیت ملی بود.
رئیس جمهوری ایران گفت: به نظر من ، این حادثه یک سناریو و نمایشنامه ـای برای برهم زدن شعارهای اساسی که در دوره جدید ریاست جمهوری مطرح شد و تحریک احساسات مردم متدین ، دلسوز ، وطنخواه و معـتقد به رهبری انقلاب بود.
آقای خاتمی اظهار داشت: در واقع ، این شورش نه تنها یک عمل ضد امنیتی و ضد آرامش بود بلکه یک اعلام جنک با رئیس جمهور و شعارهایش بود.
وی با تاکید براینکه این آشوب و بلواها به یاری خــداوند نابود شد ، ذکر چند نکته را برای ملت ایران ضروری دانست.
رئیس جمهوری ایران در بیان این نکات گفت: اگر چه قبل از آن برای ما معلوم بود، در این حوادث نیز معلوم شد که، امنیت برای ما یک امر جدی است و با امنیت ملی نمی شود با تسامح و شوخی برخورد کرد.
وی تاکید کرد: امنیت ، اساس استقلال، آزادی، سازندگی و پیشرفت و توسعه است. باید آن را جدی بگیریم و با هر تزی که بخواهد امنیت را بر هم بزند، بشدت برخورد و آن را مایوس کنیم.
ادامه دارد ......
۰ نفر