۲۱ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5678738
T T
۰ نفر
یک گروه کشمیری تهدید کرد از خط کنترل کشمیر عبور خواهد کرد # اسلام آباد ، ایرنا : 21 تیر 1378 برابر با 12 ژوییه 1999 "امان الله خان" ، رهبر جبهه آزادیبخش جامو و کشمیر روز دوشنبه گفت : طی سه ماه آینده به همراه هزاران تن از هواداران خود و مردم کشمیر از خط کنترل کشمیر پاکستان به سوی کشمیر هند راهپیمایی خواهد کرد.
وی به خبرنگاران گفت : مردم کشمیر خط کنترل را قبول ندارند زیرا این خط کشمیر را تجزیه می کند.
وی افزود: برنامه عبور از خط کنترل کشمیر توسط جبهه آزادیبخش جامو و کشمیر در تاریخ چهارم اکتبر سال جاری میلادی انجام خواهد شد و تمامی شرکت کنندگان در آن غیر مسلح خواهند بود.
جبهه آزادیبخش جامو و کشمیر خواهان یک کشور مستقل است و در سال 1992 میلادی نیز تلاش کرد بصورت راهپیمایی از خط کنترل کشمیر عبور کند که منجر به کشته شدن 8 تن از هواداران این گروه بدست نیروهای امنیتی پاکستان شد.
این در حالی است که بسیاری از گروههای کشمیری و احزاب سیاسی پاکستان مخالفت خود را با توافق نخست وزیر پاکستان و رییس جمهور آمریکا و عقب نشینی مبارزان کشمیری اعلام داشته اند.
امان الله خان اظهارداشت : ما معاهده "بیل کلینتون" با "نواز شریف" را محکوم می کنیم و معتقدیم که آمریکا سرگرم یک توطئه بین المللی علیه مردم کشمیر است.
به گفته وی با آنکه آمریکا خود را قهرمان حقوق بشر می داند لیکن در قبال نقض حقوق کشمیریها توسط نظامیان هندی سکوت اختیارکرده است.
۰ نفر