۱۱ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5677618
T T
۰ نفر
چهارمین نمایشگاه اختصاصی ایران در مالی برگزار می شود # تهران، ایرنا: 11 تیر 1378 برابر با دوم ژوئیه 1999 چهارمین نمایشگاه اختصاصی ایـران در مالی ، از 14 الی 24 آبان سال 78 (پنجم تا 15 نوامبر 99) با مجوز مرکز توسعه صادرات ایران ، در شهر باماکو پایتخت این کشور ، بر پا می شود.
"داود مرادی" مدیر این نمایشگاه ، با اعلام این مطلب ، افـزود: یکی از راه های توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای جهان سوم ، گسترش برپایی اینگونه نمایشگاه ها است.
وی با بیان اینکه درحال حاضر ارزش کالاهای صادراتی ایران به مالی حدود یک درصد واردات این کشور را شامل می شود ، گفت: فرانسه 41 درصد نیاز مردم مالی را تامین می کند.
مرادی از ماشین آلات صنعتی و کشاورزی ، لوازم خانگی ، لاستیک خــودرو و قطعات یدکی ، شیرآلات ، مواد غذایی ، خشکبار ، ظروف پلاستیکی ، صنایع دستی، موکت و سرامیک به عنوان برخی از اقلامی که دراین نمایشگاه به معرض نمایش و فروش گذارده خواهد شد ، یاد کرد.
وی گفت: بیش از 50 درصــد صادرات مالی را توتون تشکیل می دهد و پس از مصر، دومین تولیدکننده عمده پنبه در جهان است، اما جمهوری اسلامی ایران از این کشور وارداتی ندارد.
مرادی افزود: از جمعیت حدود 11 میلیون نفری مالی، بالغ بر 95 درصد آن مسلمان هستند و انتظار می رود که با برپایی نمایشگاه های ایران بازاریابی مطلوبی در مالی صورت گیرد.
وی ، یادآور شد که برگزاری نمایشگاه های اختصاصی ، نه فقط مـوجب تخریب صادرات غیر نفتی نمی شود ، بلکه رونق صادرات و ارتقای کیفــیت تولیدات را به دنبال دارد .
از سوی جمهوری اسلامی ایران، شرکت سپیدکاران برگزارکننده این نمایشگاه است.
مالی ، در غرب افریقا، با کشورهای موریتانی، الجزایر ، سنگال ، گینه- کوناکری ، نیجر ، ساحل عاج و بورکینافاسو همسایه است .
"ه - ج"
۰ نفر