۱۷ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5674596
T T
۰ نفر
انتوان لحد خواستار اعطای کمک های بیشتر اسراییل به شبه نظامیان شد # بیروت ، ایرنا : 17 خرداد 1378 برابر با هفتم ژوئن 1999 " انتوان لحد " سرکرده شبه نظامیان وابسته به رژیم صیهونیستی موسوم به "ارتش جنوب لبنان" خواستار کمکهای بیشتر این رژیم به مزدوران خود شد .
وی روز دوشنبه در ملاقات با " شائول موفاز " رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در شهر مرجعیون در نوار اشغالی جنوب لبنان گفت : ارایه این کمکها مهمترین عامل تداوم همکاری خواهد بود .
در این ملاقات موفاز با تاکید بر ادامه حمایت تل اویو از مزدوران از لحد به خاطر اجرای دستورات اسراییل مبنی بر عقب نشینی از منطقه جزین تقدیر به عمل اورد .
در پی عملیات کیفی و زنجیره ای رزمندگان مقاومت اسلامی که به هلاکت و زخمی شدن شمار زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی و مزدوران وابسته به انان منجر شد ، منطقه جزین و 31 روستای تابعه ان روز پنجشنبه گذشته پس از 17 سال اشغال ازاد و به مناطق ازاد لبنان ملحق گردید .
شبه نظامیان مزدور وابسته به رژیم صهیونیستی در سال 1978 توسط "سعد حداد " فرمانده شورشی ارتش لبنان در جنوب این کشور شکل گرفتند .
به دنبال مرک سعد حداد در سال 1984 انتوان لحد مسوولیت مزدوران را به عهده گرفت .
گفته می شود تعداد مزدوران در حال حاضر حدود دو هزار و پانصد نفر است که در مناطق اشغالی مستقر هستند .
حدود یک هزار کیلومتر مربع از خاک لبنان از سال 1978 در اشغال رژیم صیهونیستی بوده که از ان به عنوان کمربند امنیتی نام برده می شود .
این رقم ده درصد از کل خاک این کشور را تشکیل می دهد .
۰ نفر