۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5672263
T T
۰ نفر
اعلام امادگی بانک توسعه و نوسازی اروپا برای سرمایه گذاری در طرحانتقال گازایران به ارمنستان # مسکو ، ایرنا: 29 اردیبهشت 1378 برابر با 19 می1999 " گاگیک مارتیروسیان " وزیر هماهنگی ساختارهای اقتصادی ارمنستان اعلام کرد ، بانک توسعه و نوسازی اروپا اماده است در تامین مالی احداث خط لوله انتقال گاز ایران به ارمنستان شرکت کند .
وی روز چهارشنبه در مصاحبه با اینترفاکس گفت، شرکت گاز پروم روسیه و شرکت های فرانسوی" گاز دو فرانس" و شلومبرگر "schlumberger" نیز موافقت خود را برای همکاری دراین طرح اعلام کرده اند.
وی گفت ، حضور در این طرح به صورت یک فعالیت بین المللی درامده است و فقط به حضور ایران و ارمنستان محدود نمی شود .
در همین حال " الکسیس دراکینوس" نماینده بانک توسعه و نوسازی اروپا در ارمنستان بر امادگی این بانک برای مشارکت در طرح مذکور تاکید کرد و گفت ، تصمیم قطعی بانک که به احتمال بسیار زیاد مثبت خواهد بود تابستان امسال اعلام خواهد شد .
وی همچنین گفت ، این بانک درصدد جلب هرچه بیشتر سرمایه داران برای سرمایه گذاری در این طرح است .
به گفته دراکینوس ، تاکنون برخی از شرکت های فرانسوی و آمریکایی امادگی خود را برای پیوستن به کنسرسیومی برای احداث این خط لوله اعلام کرده اند.
وزارت انرژی ارمنستان ارزش اجرای این طرح را که 100 کیلومتر ان در خاک ایران و 40 کیلومتر ان در خاک ارمنستان خواهد بود 120 میلیون دلار اعلام کرده است .
ظرفیت اولیه انتقال گاز دراین خط لوله روزانه یک میلیون مترمکعب خواهد بود که در مرحله نهایی به 5 میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت .
۰ نفر