۸ فروردین ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5665955
T T
۰ نفر
گزارش ساندی تایمز از فرار اعضای خانواده میلوشوویچ به یونان # لندن، ایرنا: هشتم فروردین 1378 برابر با 28 مارس 1999 خانواده اسلوبودان میلوشوویچ رییس جمهور صـربستان قبـل از آغاز حملـه نظامی ناتو علیه این کشور ، بلگراد را به مقصد آتن ترک کرده اند.
هفته نامه ساندی تایمز چاپ انگلیس به نقل ازیک ژنرال ارتش یوگسلاوی نوشت هواپیمای خصوصی حامل پسرو دختر میلوشوویچ و برخی همراهان آنان قبل از شروع عملیات نظامی، به آتن پرواز کرده است.
به نوشته این منبع ، یک سخنگوی وزارت خارجه صربستان این خبر را تکذیب کرده و مدعی شده است خانواده میلوشوویچ همیشه در کنار وی هستند.
اما یک دیپلمات ارشد یوگسلاو فرار خانواده میلوشوویچ و مخفی شدن آن در یونان را تائید کرده است.
گفته می شود انتشار خبر فرار اعضای خانواده رئیس جمهوری یوگسلاوی از بیم حملات هوایی ناتو باعث خشم شهروندان عادی صربستان می شود.
ساندی تایمـز در ادامه نوشت : مـردم صربستان هیچ عـلاقه ای به خانـواده میلوشوویچ ندارند و پسر وی به رغم جنک افروزی های پدر خود هرگز در ارتـش خدمت نکرده است.
یک زن ساکن بلگراد که پسر وی در ارتش صربستان خدمت می کند ، خشمگینانه در مورد خبر فرار اعضای خانواده میلوشوویچ می گوید " همیشه همین طور بوده است." سیـاستمداران در جنک لفظـی شرکت دارند ، اما به مجرد اینکه جنک واقعی آغاز می شود آنهاپنهان می شوند. ما شبها نمی توانیم بخوابیم و نگران فرزندان خود هستیـم ، اما میلوشوویـچ که این بـلا را بر سر ما آورده است ، نسبت به امنیت فرزندان خود اطمینان خاطر دارد.
۰ نفر