۸ فروردین ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5665948
T T
۰ نفر

مراسم نمازعید سعید قربان در مسکو برگزار شد

۸ فروردین ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5665948
مراسم نمازعید سعید قربان در مسکو برگزار شد # مسکو ، ایرنا : هفتم فروردین 1378 برابر با 27 مارس 1999 به مناسبت عید سعید قربان مسلمانان مسکو و دیگر مناطق مسلمان نشین روسیه ، فریضه نماز این عید بزرک اسلامی را درمساجد جامع به جای اوردند .
نماز عید قربان روز یکشنبه باحضور گسترده مسلمانان مسکو و باشکوه خاصی در مسجد جامع بزرک این شهر به امامت "راویل عین الدین"امام جمعه مسکو برگزار شد .
" عین الدین " ، در سخنان خود ضمن تبریک عیدالضحی به تمام مسلمانان روسیه و جهان بر لزوم وحدت ، همدلی ویکپارچگی بیشتر مسلمانان در این کشور ودر تمام نقاط جهان تاکید کرد .
وی خواستاراجرای دقیق فرامین الهی و پیروی مسلمانان از سنت پیغمبر شد در این مراسم همچنین پیام های بوریس یلتسین رئیس جمهور،یوگنی پریماکف نخست وزیر روسیه و یوری لوژکف شهردار مسکو به مناسبت عید قربان خوانده شد.
در پیام یلتسین با تبریک این عید گفته شده است که مسلمانان روسیه در میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف این کشور سهم والا و شایسته ای در احیای ارزش های معنوی ، روحی و فرهنگی جامعه روسیه دارند .
پریماکف و لوژکف نیز در پیام های خود ضمن تبریک این عید بزرک به مسلمانان این کشور، بر همدلی و یکپارچگی مسلمانان با پیروان دیگر ادیان و مذاهب در جامعه روسیه تاکید کردند .
نظیر این مراسم در دیگر مناطق و شهرهای مسلمان نشین روسیه نیز برگزار شد .
دستکم 20 میلیون نفر از جمعیت 148 میلیونی روسیه را مسلمانان تشکیل می دهند .
بیشتر مسلمانان روسیه در نواحی قفقاز شمالی ، حوزه رود ولگا ، کناره های دریای خزر و شهر مسکو زندگی می کنند .
جمعیت مسلمانان مسکو بیش از یک میلیون نفر تخمین زده می شود .
۰ نفر