۲۴ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5650216
T T
۰ نفر
تعیین چارچوب وظایف نیروهای حافظ صلح سازمان ملل # سازمان ملل، ایرنا: 24 آبان 1379 برابر با 14 نوامبر 2000 شورای امنیت سازمان ملل ، روز سه شنبه ، با تصویب یک سنـد هفت ماده ای چارچوب وظایف نیروهای حافظ صلح در ماموریت های مختلف را تعیین کرد.
بر اساس این سند که توسط 15 عضو شورای امنیت پذیر فته شد، وظایف نیرو- های حافظ صلح سازمان ملل به صورت دستورهای واضح ، قابل اجرا و معتبر باید به آنان ابلاغ شود.
در سند هفت ماده ای امروز شورای امنیت ، درخواست برگزاری جلسات توجیهی مداوم با نیروهای نظامی حافظ صلح درباره مسایل مربوط به حفاظـت از صلح و امنیت جهانی را پیش بینی کرده است.
در این سند ، درخواست شده است درباره کمک های بشر دوستانه سازمان ملل نیز جلسات توجیهی برگزار کند.
مشورت با کشورهایی که در عملیات حفظ صلح در جهان شـرکت کرده اند ، یکی از موارد مطرح شده در سند شورای امنیت سازمان ملل است.
در این سند، تاکید شده است که عملیات حفظ صلح، شامل حفاظـت از مردم و جلوگیری از تهدید صلح توسط گروههایی که از طریق خشونت ممکن است دســـت به عمل بزنند، می باشد.
شورای امنیت از "کوفـی عنان" دبیرکل سازمان ملل خواست با کشورهایی که در این امر مهم شرکت کرده اند، مشورت کرده و چگونگی دستیابی بـه صلح جهانی را بررسی کنند.
شورای امنیت، تاکید کرد که باید با برداشتن گام های موثر در کشورهایی که نیاز به کمک دارند، با زدودن فقر از جامعه و رشد اقتصادی از درگیری ها جلوگیری کرد.
این شورا، به نقش موثر زنان در حفظ صلح و جلوگیری از درگیری ها تاکید کرد. * ح - ه *، *غـک *
۰ نفر