۱۹ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5649534
T T
۰ نفر
میثم سعیدی: جنبش دانشجویی باید عقلانیت را در راس برنامه ها قرار دهد # مشهد ، ایرنا: 19 آبان 1379 برابر با نهم نوامبر 2000 "میثم سعیدی" نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جنبش دانشجویی باید با دنده سنگین حرکت کند و همچون گذشته عقلانیت را در راس برنامه های خود قرار دهد.
سعیدی، چهارشنبه شب در جمع دانشگاهیان شهر مشهد (واقع در شمال شرقی ایران ) افزود: جنبش دانشجویی حد واسط میان نخبگان و روشنفکران از یک سو و مردم از سوی دیگر بوده است و اندیشه های نخبگان را برای مردم تبین کرده و می کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای درصدد هستند جنبش دانشجویی را به سمتی ببرند که منجر به حذف آن شود لذا باید این جنبش به گونه ای عمل کند که بین آنچه متوقع است و آنچه موجود است اختلاف از زمین تا ثریا نباشد.
سعیدی همچنین تعریف ازاصلاحات را "پاشنه آشیل" آن دانست و گفت: اصلاحات یعنی افزایش ظرفیتهای نظام در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که معطوف به تعالی شهروندان کشور است.
وی گفت: هیچ کس نمی تواند در این کشور مانع اصلاحات شود، منتها اصلاحات ایرانی ـ اسلامی که در چارچوب قانون اسلامی و مبتنی بر واقعیتهای کشور باشد.
سعیدی در پاسخ به پرسشی درباره لزوم اصلاحات در قوه قضاییه نیز گفت: آقای شاهرودی اعلام کردند که ویرانه ای از قوه قضاییه را تحویل گرفته اند، باید بدانیم این ویرانه ظرف یک یا دو سال ایجاد نشده و در صورت التزام به اصلاحات در این قوه، در برابر آقای شاهرودی مقاومت می کنند.
وی افزود: بعضی از حرکات آقای شاهرودی که تاکنون منعکس نشده، حرکاتی میمون است ولی باید این مطلب را مد نظر قرار دهیم که ایشان به تنهایی قادر به اصلاح این امور نیست.
سعیدی، همچنین در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان به "عدم انجام کار مفید از سوی مجلس ششم" گفت: مجلس تاکنون 44 نشست داشته که قسمت قابل توجهی از آن مربوط به بحثهای آیین نامه ای بوده است.
وی افزود: عده ای تصور می کنند که مجلس شورای اسلامی پس از تشکیل شدن در هفتم خرداد 1379، باید در ظرف مدت کوتاهی تمام مشکلات مملکت را حل کند، در صورتی که این کار نیاز به زمان دارد.
با این حال وی عملکرد مجلس ششم را نسبت به دوره های پیشین آن، تاکنون مثبت ارزیابی کرد.
*م.ف *
۰ نفر