۹ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5648020
T T
۰ نفر
اولین نمایشگاه بین المللی آب در تهران برگزار می شود # تهران، ایرنا: نهم آبان 1379 برابر با 30 اکتبر 2000 اولین نمایشگاه بین المللی اب از شانزدهم آبان ماه جاری (6 نوامبر) به مدت پنج روز با مشارکت 210 شرکت ایرانی و 40 شرکت خارجی در تهران برگزار می شود.
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاهها و جشنواره های ستاد آب و برق وزارت نیرو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب، افزود: شرکتهایی از ایتالیا، آلمان، کانادا، انگلستان، اسـترالیا، هلند، دانمارک، فرانسه، آمریکا، عربسـتان، امارات متحده عربی و کویت در هشـت هزار متر مربع فضـای نمایشگاهی، اخرین دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.
شرکتهای داخلی و خارجی در 11 گروه تخصصی لوله و اتصالات، تاسـیسات آبیاری و زهکشـی، تجهیزات حفاری و سـاختمانی، ابزار، پیمانکاران طــرحهای عمــرانی، کارفرمایان، مهندسـین مشـاور و طراحی، پمپ و تاسـیسات مکانیکی، لوازم ازمایشــگاهی و تصـفیه اب، موسـسات تحقیقاتی و اموزشـی و سـازندگان فناوری صرفه جویی اب در این نمایشگاه مشارکت می کنند.
همزمان با برگزاری نمایشگاه آب با حضور کارشناسان، متخصصان و مسوولان، میزگردهایی در زمینه های "آب و تمدن"، "آب و محیط زیست"، "آب و کشـاورزی"، "آب و صنعت" و "آب و نیرو" برگزار می شود.
"شمس الدین حسینی" در بخش دیگری از این گفت وگو به ظرفیت اب سدها اشاره کرد و گفت: میزان اب تنظیمی سدها در سال گذشته 4/26 میلیارد متر مکعب بود که تا پایان سومین برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به 33 میلیارد متر مکعب افزایش خواهد یافت.
میزان استحصال آب از منابع زیرزمینی از 7/47 میلیارد متر مکعب در سال 1377 به 50 میلیارد متر مکعب در سال 1383 افزایش خواهد یافت.
*پ . ک *
۰ نفر