۲۹ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5646875
T T
۰ نفر
گروه طالبان از سازمان ملل ، آمریکا و روسیه انتقاد کرد # اسلام آباد، ایرنا: 29 مهر 1379 برابر با 20 اکتبر 2000 گروه طالبان با انتشار دو بیانیه جداگانه از سیاستهای آمریکا، روسیه و سازمان ملل متحد در قبال این گروه انتقاد کرد.
وزارت امور خارجه گروه طالبان در بیانیه ای که روز جمعه از سوی نمایندگی این گروه در اسلام آباد در اختیار ایرنا قرار گرفت ، از دیدار اخیر "توماس پیکرنیک" معاون وزیر خارجه آمریکا از روسیه و اظهار نگرانی مقامات مسکو و واشنگتن از اقدامات طالبان انتقاد کرده است.
در این بیانیه آمده است : طالبان نگرانی های اعلام شده از سوی آمریکا و روسیه درباره تهدیدآمیز بودن طالبان برای منطقه و متهم کردن این گروه به تولید و قاچاق مواد مخدر را غیر واقع بینانه می داند.
وزارت امور خارجه گروه طالبان افزوده است: کاخ سفید و کاخ کرملین از واقعیت های موجود در افغانستان چشم پوشی کرده و به اتهام نقض حقوق بشر ، حقوق زن و تولید مواد مخدر طالبان را در جهان بد نام می کنند.
بیانیه تاکید کرده است: روسیه و آمریکا باید با حفظ بی طرفی در افغانستان واقعیت های موجود را درنظر بگیرند و به بهانه های مختلف به مشکلات مردم افغان نیفزایند.
همچنین در بیانیه دیگری که روز جمعه از سوی نمایندگی گروه طالبان در پاکستان منتشر شد، گزارش اخیر سازمان ملل متحد در مورد نقض حقوق بشر در افغانستان یک جانبه توصیف و محکوم شده است.
در این بیانیه آمده است: این گزارش به دستور برخی قدرت های بزرک تهیه شده و این امر بی طرفی سازمان ملل را زیر سوال می برد.
از زمان تسلط نظامی گروه طالبان بر اکثر نقاط افغانستان، گزارشهای متعددی از اقدامات این گروه علیه تحصیل و اشتغال زنان ، ایجاد محدودیت برای اقوام و مذاهب مختلف و تولید و قاچاق مواد مخدر در مناطق تحت کنترل این گروه توسط سازمانهای بین المللی و رسانه های مختلف منتشر شده است.
ح . س
۰ نفر