۱۸ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5645326
T T
۰ نفر
سازمان ملل خواستار اعزام نیروی بیشتر ارتش لبنان به جنوب این کشور شد # بیروت ، ایرنا: 18 مهر 1379 برابر با 9 اکتبر 2000 نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در جنوب لبنان خواستار اعزام نیروی بیشتری از ارتش لبنان به این منطقه شد.
"رولف کنوتس" ، روز دوشنبه پس از ملاقات با "امیل لحود" رییس جمهوری لبنان این موضوع را با وی در میان گذاشت.
به گفته کنوتس ، "وی به لحود گفته است آنچه روز شنبه گذشته در جنوب لبنان روی داد ، نیاز به افزایش نیروهای مسلح لبنانی در ایــن منطقه را بیش از پیش آشکار می سازد".
وی افزود که "پیش از این نیز به لحود گفته بود برای سیطره کامل دولت لبنان بر همه خاک این کشور و اجرای قطعنامه های سازمان ملل ، ضـروری است نیروهای مسلح لبنان در جنوب تقویت شود".
نماینده دبیر کل در پاسخ به این پرسش که "موضع رییس جمهوری در ایــن زمینه چه بوده" گفت "وی در این مورد موضع معینی اتخاذ نکرد و فقــــط از دیدگاه ما آگاه شد".
وی با اشاره به تظاهرات روز شنبه فلسطینیان در مرز لبنان و تیراندازی نظامیان صهیونیست که به شهادت دو تن و زخمی شدن بیست تظاهرکننده منجر شد گفت "به نظر ما شرایط کنونی، مستلزم اعزام تعداد بیشتری از نیروهای ارتش لبنان به جنوب این کشوراست".
دولت لبنان چند ماه پیش یک نیروی هزار نفری نظامی و انتظامی به مناطق آزاد شده جنوب این کشور فرستاد تا امنیت روستاها و شهرهای آزاد شــده را حفظ کند.
این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریـق سازمان ملل می- کوشند دولت لبنان را وادار کنند با استقرار نیروهای ارتش در طول مرز این کشور با فلسطین ، امنیت مرز را تامین کند.
/ م ا/
۰ نفر