۱۴ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5644737
T T
۰ نفر
پلیس صربستان معدن ذغال سنک کولوبار را محاصره کرد # بلگراد، ایرنا: 14 مهر 1379 برابر با پنجم اکتبر 2000 صدها تن از ماموران پلیس صربستان ، روز چهارشنبه ، معدن ذغال سنک "کولوبار" واقع در 75 کیلومتری بلگراد را تحت محاصره خود درآوردند.
کارگران این معدن، از پنج روز قبل ، در اعتـراض بـه پـذیـرفتـه نشدن نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری یوگسلاوی، دست به اعتصاب زده اند و اعلام کردند، تا برآورده شدن خواسته خود به اعتصاب ادامه خواهند داد.
معدن کولوبار، ذغال سنک مصرفی نیروگاههای برق صربستان را تامین می کند و بعد از اعتصاب کارگران این معدن، برق صربستان جیره بندی شده است.
پلیس صربستان قصد دارد ، تا کنترل معدن را در دست گیرد، ولی هم اکنون مذاکره بین پلیس و معدن چیان ادامه دارد ولی کارگران اعلام کردند، قصد ندارند اعتصاب خود را بشکنند.
ژنرال "نبویشا پاکویچ" رییس ستاد ارتش یوگسلاوی، روز دوشنبه گذشته، در این معدن حضور یافت و از کارگران خواست، تا اعتصاب خود را شکسته و فعالیت عادی خود را از سر گیرند ولی کارگران این تقاضا را قبول نکردند.
از طرفی رهبران ائتلاف اپوزیسیون صربستان، روز چهارشنبه، در بلگراد از مردم خواستند ، برای حمایت از کارگران اعتصابی ، به طرف شهر "لازارواتس" حرکت کنند ، که این معدن در آن قرار دارد.
غ - ح
۰ نفر