۱۲ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5644521
T T
۰ نفر
تظاهرات حمایت از مردم فلسطین در لبنان ادامه دارد # بیروت ، ایرنا: دوازدهم مهر 1379 برابر با سوم اکتبر 2000 تظاهرات در مناطق مختلف لبنان در حمایت از قیام مردم فلسطین ادامه دارد و شهر بیروت بعداز ظهر سه شنبه شاهد دو راهپیمایی گسترده بود.
در این راهپیمایی ها هزاران دانشجوی لبنانی و فلسطینی و قشرهای مختلف مردم و همچنین تعدادی از مسوولان احزاب و گروه های سیاسی با حمل پرچم های فلسطین در خیابان های بیروت تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان در حالی که شعارهای "مرک بر آمریکا و اسراییل" سر داده بودند ، به طرف دفتر اقتصادی سازمان ملل در مرکز بیروت حرکت کردند.
تظاهرکنندگان که شمارشان را برخی خبرگزاری ها حدود 20 هزار تن برآورد کردند ، سپس با تجمع در برابر دفتر سازمان ملل خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای حمایت از مردم فلسطین در برابر حمله های ددمنشانه رژیـــــــم صهیونیستی شدند.
چند تن از سخنرانان تظاهرات با اعلام همبستگی با ملت فلسطین و تاکید بر لزوم توقف مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی ، اعلام داشتند : "ادامه مبارزه مسلحانه ، تنها راه آزادی بیت المقدس و مسجد الاقصی و دیگر مناطق فلسطین است".
پیش از این نیز بیش از 15 هزار پناهنده فلسطینی ساکن اردوگاه های عین الحلوه در جنوب لبنان که تصاویر شهدای رویدادهای جاری در سرزمین های اشغالی و پرچم فلسطین را در دست داشتند ، در داخل این اردوگاه راهپیمایی کردند.
در این تظاهرات پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی و آدمک هـــای ارییل شارون و ایهود باراک نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.
تظاهرات و راهپیمایی مردم لبنان در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی نشانی از پیوند عمیق این مردم با ملت مبارز فلسطین است که سال های طولانی بار سنگین مبارزه ضد صهیونیستی را تحمل کرده است.
از آنجا که در لبنان بیش از 350 هزار آواره فلسطینی زندگی می کنند و تعدادی از آنان نیز مسلح هستند ، رژیم صهیونیستی از بیم هر نوع واکنش فلسطینی ها از خاک لبنان ، تدابیر فوق العاده ای در مرز فلسطین با این کشور به اجرا گذاشته است.
منابع خبری روز سه شنبه گفتند : در چارچوب این تدابیر گشتی های پیاده و سواره رژیم صهیونیستی در طول مرز با لبنان در حرکت هستند و هواپیماهای این رژیم نیز در ساعات مختلف امروز بر فراز مناطق مرزی به پرواز در آمده اند.
* ا . ه *
۰ نفر