۲۸ شهریور ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5642512
T T
۰ نفر
رییس مجلس : سپاه باید با همان روحیه انقلابی، بسیجی و مردمی حفظ شود # تهران، ایرنا: 28 شهریور 1379 برابر با 18 سپتامبر 2000 رییس مجلس شورای اسلامی ایران ، سپاه را " حاصل سفارشات امام (ره ) ، خون های مقدس ، ایثارگری ها ، فداکاری ها و مقاومت رزمندگان اسلام" دانست و گفت : این نهاد که مایه افتخار و سرافرازی نظام اسلامی است باید با همان روحیه انقلابی ، بسیجی و مردمی حفظ شود.
"مهدی کروبی" که روز دوشنبه خطاب به فرماندهان و نیروهای سپاهی و بسیجی گفت: در حفظ حرمت خود همچون گذشته بکوشید و کاری کنید که حیثیت و شان شما حفظ و پایدار بماند.
کروبی تصریح کرد : سپاه برای اینکه از استحکام لازم برخوردار باشد ، باید روزبه روز برتجربه ، امکانات و تجهیزات آن افزوده و نیروهایش هم به فنون و علوم نظامی روز بیشتر آشنا شوند.
رییس مجلس شورای اسلامی پایبندی به قانون و ضوابط ، رافت و مهربانی با مردم ، رعایت سلسله مراتب و روحیه نظامی منظم ، آموزش ، استفاده از تمام نیروهای ارزشمند و وفادار به آرمانهای امام و انقلاب را در حفظ سپاه موثر خواند.
رییس قوه مقننه به سفارشات و سخنان امام (ره ) به پاسداران اشاره کرد و ادامه داد : فضای آرمانگرایی و ساده زیستی نباید کمرنک شود یا از بین برود و این ما هستیم که با رفتار خود در حفظ این فضا موثر خواهیم بود.
کروبی در بخش دیگری ازسخنان خود تصریح کرد : پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران انقلاب بر اساس نیاز در کنار دستگاه های حکومتی تاسیس و فعال شدند.
وی با اشاره به توجه خاص امام (ره ) به تمام نهادهای انقلابی و دولتی ، افزود : گنجاندن اصل 150 در قانون اساسی در خصوص سپاه نشانه بزرگی و عظمت این نهاد است.
رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : امام (ره ) نه تنها از انحلال ارتش نیرومند جلوگیری کرد، که همواره بر تقویت آن و دیگر دستگاههای نظام و نیروهای ارزشی نهادهای انقلابی توجه و تاکید داشتند.
کروبی در عین حال تصریح کرد: متاسفانه همانطور که در ابتدای انقلاب یک جریان فکری برای تضعیف سپاه تلاش می کرد و امروز هم شاهد ادامه آن هستیم ، اما از یک طرف هم کسانی در فکر تقویت سپاه بوده و هستند.
وی ، با بیان اینکه " درست نیست بگوییم که نیروهای سپاه و بسیج و بطور کلی نیروهای مسلح نباید سیاسی باشند" ، اظهار داشت : اما آنان هم باید مراقبت کنند و وارد دسته بندیهای سیاسی و جناحی کشور نشوند.
رییس قوه مقننه با تاکید به اینکه سپاه ، بسیج و شهیدان برای همه عزیز هستند و به همه تعلق دارند ، مسوولیت های " مشکل " سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح در حفظ تمامیت ارضی کشور را یادآور شد و گفت : هر کشوری در خطر تهدید دشمن است بویژه نظام اسلامی ما که حرف نو و داعیه هم دارد.
کروبی، همچنین از سپاه به عنوان سرمایه انقلاب و نظام اسلامی یاد کرد و گفت : مجلس ششم معتقد به تقویت نهادهای انقلابی ، نیروهای مسلحاست و براین اساس آماده هرگونه همکاری با آنها می باشد.
وی تاکید کرد : مجلس پویا، بالنده و معتقد به ارزشهای نظام ، آماده است تا برای رفع مشکلات نیروهای مسلح از جمله سپاه از نظر قوانین و بودجه نهایت همکاری را بنماید.
*پ . ک *
۰ نفر