۲۸ شهریور ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5642481
T T
۰ نفر
ناوچه و ناوشکن ساخت ایران بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد # تهران ، ایرنا: 28 شهریور 1379 برابر با 18 سپتامبر 2000 معاون عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه گفت : بزودی ناوچه و ناوشکن ساخت ایران برای حفظ و حراست از مرزهای آبی ایران در نیروی دریایی به کار گرفته خواهد شد .
امیر دریادار دوم " عبدالله معنوی رودسری " افزود : پس از اتمام طراحی کار تولید ناوچه و ناوشکن در کشورآغاز شد و در حال حاضر 90 درصد بدنه ناوچه موشک انداز و 70 درصد بدنه ناوشکن توسط متخصصان داخلی ساخته شده است وی که در زمان حمله ناجوانمردانه آمریکا به ناوشکن های سبلان و سهند فرماندهی ناوشکن سبلان را برعهده داشت، اظهار داشت : تفکرات ما در ساخت ناوچه و ناوشکن از دوران حمله آمریکایی ها به سکوهای نفتی و ناوشکن های سبلان و سهند شروع شد و در ساخت آنان از جدیدترین ابتکارات جنگی بهره گرفته شده است .
معنوی ، با بیان این مطلب که کشورهای پیشرفته در زمینه قطعات دریایی همچنان ایران را در تحریم نگه داشته اند ، گفت : به دلیل آلیاژهای مخصوصی که در قطعات دریایی به کار می رود ، کشورهای سازنده از ارائه این قبیل قطعات خودداری می کنند .
وی افزود : معاونت جهاد خودکفایی نیروی دریایی با توجه به تحریمهای اقتصادی ، تحقیق برای ساخت قطعات مهم دریایی را اغاز کرد که تاکنون موفقیت های چشمگیری نیز در این زمینه به دست اورده است .
معنوی خاطرنشان کرد : پروژه های بسیاری توسط متخصصان داخلی کشور اعم از دانشگاهیان ، صنایع نظامی و غیرنظامی در حال شکل گیری است که نتیجه آن به مرور در فعالیتهای عملیاتی و لجستیکی و آموزشی نیروی دریایی آشکار می شود.
معاون عملیاتی نیروی دریایی بهینه کردن سیستم های موشکی ، ضد هوایی برد بلند ، رایانه ای کردن سیستم اطاق عملیات و پیشرفتهای قابل ملاحظه در سیستم های کنترل آتش را از موفقیتهای نیروی دریایی ذکر کرد و گفت : توانمندی نیروی دریایی از نظر عملیاتی با پیشرفتهای به دست آمده به مراتب بیشتر از دوران دفاع مقدس است .
وی همچنین گفت: بیش از 90 درصد کالاهای ورودی به کشوراز طریق دریا انجام می شود، بنابراین حساسیت حفاظت و نگاهبانی از مرزهای ابی و نقشی که نیروی دریایی در دفاع مقدس برعهده داشت برای کسانی که نظامی هستند کاملا روشن است .
. ز .
۰ نفر