۷ مرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5637349
T T
۰ نفر
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با وزیر خارجه طالبان دیدار کرد # سازمان ملل ، ایرنا: هفتم مرداد 1379 برابر با 28 جولای 2000 " فرانسیس واندرل " نماینـده ویژه " کوفی عنان " دبیـر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در کابل با " وکیل احمد متوکل " ، وزیر خارجه حکومــت طالبان ملاقات و در مورد قطعنامه های مصوب شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل با وی گفت وگو کرد.
بر اساس بیانیه ای که روز جمعه در سازمان ملل انتشار یافت ، وانــدرل پـس از دیدار با وزیر امور خارجه طالبان در یک مصاحبه مطبوعاتی اعـلام کرد که سازمان ملل برای خاتمه دادن به مناقشات در افغانستان و پـایان دادن به جنک داخلی در ایـن کشـور بـه جمعبندی های رسیـده است و ایــن نظرات را با جناحهای درگیر درمیان خواهد گذاشت.
سازمان ملل از حکومت طالبان خواسته است که یک دولت فراگیر تشـکیل دهد و هشدار داده است که در صورت عدم موافقت طالبان با این پیشنهاد، تحریمهای بیشتری علیه آن به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
شورای امنیت سازمان ملل ، طالبان را به خاطر عدم تحویل"اسامه بن لادن"، مورد تحریم های اقتصادی و حمل ونقل هوایی قرار داده است.
واندرل در این مصاحبه گفت که در مورد برقراری صلــح در افغانستان با ائتلاف نیروهای اسلامی در شمال این کشور نیز مذاکره خواهد کرد.
نماینده دبیرکل سازمان ملل افزود که در مورد ممنوعیت فعالیـــت زنان افغانستانی در نهادهای امداد رسانی سازمان ملل نیــز با وزیر امور خارجه حکومت طالبان گفت وگو داشته و وی قول داده است که دراین زمینه رضایت مجامع بین المللی را تامین کند.
۰ نفر