۱۰ تیر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5634223
T T
۰ نفر
دیدار دبیرکل جدید سازمان کنفرانس اسلامی با دکتر خرازی # کوالالامپور، ایرنا: 10 تیر 1379 برابر با 30 ژوئن 2000 " عبدالواحد بالقزیز " دبیرکل جدید سازمان کنفرانس اسلامی در دیدار با دکتر "کمال خرازی" خواستار استمرار حمایت های جمهوری اسلامی ایران از جهان اسلام شد و آن را امری ضروری در همبستگی اسلامی دانست .
بالقزیز نامزد مراکش روز پنج شنبه درسومین روز نشست وزیران خارجه کشور- های عضو سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان دبیرکل جدید این سازمان انتخاب شد.
سه نامزد از کشورهای مغرب، بنگلادش و ترکیه برای تصدی دبیرکلی سازمان کنفرانس اسلامی معرفی شده بودند.
دوره خدمت "عزالدین العراقی" دبیرکل کنونی سازمان کنفرانس اسلامی سال آینده میلادی به سر می آید.
دکتر خرازی وزیر امور خارجه در دیدار بالقزیز باوی ،با تشریح اقدامات ایران به عنوان رییس دوره ای سازمان کنفرانس اسلامی اظهار داشت: این سازمان باید با بکارگیری مکانیزم های لازم امکان حضور و نفوذ در تمام عرصه ها را پیدا کند و در این راه ازحمایت های جمهوری اسلامی ایران برخوردار خواهد بود.
وی افزود: ما اعتقاد داریم این سازمان مهمترین محلی است که کشورهای اسلامی را گرد آورده است و ازآن باید به نحو احسن برای منافع کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان استفاده کرد.
بالقزیز نیز با قدردانی ازتلاش های ایران به عنوان رییس سازمان کنفرانس اسلامی گفت : این سازمان در این مدت در قبال بسیاری از مسایل منطقه فعال بوده و ابتکارات مهمی را در دستور کار خود قرار داده و پیشرفت های قابل توجهی داشته است .
دبیرکل جدید سازمان کنفرانس اسلامی گفت : این سازمان همواره نیازمند مشورت و استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران است تا با استفاده از آن به حل و فصل مشکلات جهان اسلام اقدام کند.
در این دیدار که روز جمعه انجام شد دبیرکل جدید سازمان کنفرانس اسلامی برنامه های آتی خود را به استحضار دکتر خرازی رساند.
درحاشیه بیست و هفتمین نشست وزیران خارجه سازمان کنفرانس اسلامی در کوالالامپور وزیران خارجه اندونزی، اردن ، عمان ،مالزی، مصر، بورکینا، گینه بیسائو، پاکستان، سودان و بنگلادش، وزیر مشاور در امور خارجی قطر و دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی ، مشاور رییس جمهوری فیلیپین و رهبر جبهه آزادیبخش ملی مورو نیز به طور جداگانه با دکتر خرازی دیدار و گفت و گو کرده اند.
نشست کوالالامپور که از روز سه شنبه با حضور وزیران خارجه و نمایندگان 60 کشور تشکیل شده امروز جمعه با صدور قطعنامه هایی بکار خود پایان می دهد.
۰ نفر