۲ تیر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5633369
T T
۰ نفر

رییس جمهوری اسلامی ایران ، وارد پکن شد

۲ تیر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5633369
رییس جمهوری اسلامی ایران ، وارد پکن شد # پکن، ایرنا: دوم تیر 1379 برابر با 22 ژوئن 2000 سید " محمد خاتمی " ، رییس جمهوری اسلامی ایران ، بامــداد پنجشنبه به وقت تهـران ، وارد پکن شد و در فرودگاه ، مورد استقبال جمعـی از مقـامات وزارت امـور خارجـه چـین ، اعضـای سفارت جمهـوری اسلامی ایران و تعدادی از ایرانیان مقیم پکن ، قرار گرفت.
مراسـم استقبال رسمی از خاتمی ، بعدازظهر پنجشنبه ، در میـدان " تیان انمن " پکن ، با حضور رییس جمهوری چین انجام می شود و سـپس مذاکرات روسای جمهوری دو کشور آغاز خواهد شد.
رییس جمهوری ایران ، در طـول این سـفر از اسـتان مسلمان نشین " سـین کیانک " ، واقع در شمال غربی چین و هنک کنک نیز دیدار خواهد کرد.
خاتمی را در ایـن سـفر ، وزرای امور خارجـه ، فرهنک و ارشاد اسـلامی ، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معادن و فلزات همرامی می کنند.
حجـم مبادلات تجـاری دو کشـور ایـران و چیـن در پایـان سال 1999 ، یک میلیارد و 347 میلیون دلار بوده است .
صادرات ایران به چین ، 684 میلیون دلار و شامل نفت و مشتقات آن ، کانی ـهای غیرفلزی ، محصولات پلاستیکی و کائوچو و محصــولات شیمیایی و عمده ترین واردات ایران از چین ، ماشین آلات لوازم الکتریکی و مکانیکی ، وسایل نقلیه و قطعات و فلزات اصلی است .
میزان صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به چین در سال جاری 5/4 میلیارد دلار پیش بینی شده که مرکز توسعه صادرات ایران امیدواراست این رقم ، محقق شود.
هـمزمان با سـفر خاتمی به چین ، یک هـیات اقتصـادی 70 نفره متشکل از مدیران بخش خصوصی ایران نیز از چین دیدن می کند.
۰ نفر