۲۶ خرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5632730
T T
۰ نفر
رییس جمهوری اندونزی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد # تهران ، ایرنا: 26 خرداد 1379 برابر با 15 ژوئن 2000 آیت الله سید "علی خامنه ای" رهبر انقلاب اسلامی ، عصر پنجشنبه، در دیدار " عبدالرحمان وحید " رئیس جمهوری اندونزی ، با اشاره به تلاش های یک قرن و نیم گذشته برای ایجاد جدایی میان مسلمانان و تفکر اسلامی و مفاهیم اساســی آن ، تاکید کرد،انقلاب اسلامی عزت مسلمانان واحساس هویت رابه آنان بازگرداند.
رهبر انقلاب ، با اشاره به روشن شدن ابعاد مختلف غنای اسلام ، در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، افزود : یکی از اثرات حرکت امام خمینی (ره ) ، ایجاد احساس دلبستگی مردم ایران به دنیای اسلام و ملت های مسلمان بود.
آیت الله خامنه ای، بااشاره به دخالتهای همیشگی قدرتهای بیگانه به ویژه آمریکا در امور داخلی کشورها، تاکید کرد، این دخالتها همــواره بلای جان کشورها و مانع پیشرفت ملتها بوده است .
وی، همچنین بااشاره به این که کشور اندونزی یکی از کشورهای مهم دنیای اسلام است ، زمینه های همکاری تهران و جاکارتا را بسیار دانست و افزود : دو کشور ، باید از فرصتهای موجود بیش از پیش برای گسترش روابط استفاده کنند.
در این دیدار ، رئیس جمهوری اندونزی،ضمن ابراز خرسندی از امکان دیدار با آیت الله خامنه ای ، به اثرات انقلاب اسلامـی ایران در اندونزی اشاره و تصریح کرد ، امام خمینی (ره ) توانست، احساس غـرور و شرف را بـه جهان اسلام بازگرداند.
وی، بااشاره به وجود شخصیتها و اندیشمندان بزرک اسلامی در ایران،افزود :ایران دارای شخصیتهای بزرگی همچون امام خمینی (ره )، استاد مطهری، ملاصدرا و شیخ مفید است ، که باید اندیشه های انان در مراکز علمی جهان اسلام منتشر شود و در میان ملتهای ملمان انعکاس یابد.
رئیس جمهوری اندونزی،همچنین بااشاره به قدمت روابط این کشور با ایران ، بر لزوم گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.
۰ نفر