۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5629008
T T
۰ نفر

تظاهرات ضد صهیونیستی در اردن برگزار شد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5629008
تظاهرات ضد صهیونیستی در اردن برگزار شد # امان، ایرنا: 26 اردیبهشت 1379 برابر با 15 مه 2000 صـدها تن از مردم اردن ، دوشنبه شب ، به مناسبت پنجاه و دومین سالگرد اشغال فلسطین از سوی صهیونیست ها در امان دست به تظاهرات زدند و پرچم این رژیم را آتش زدند.
در این تظاهرات ، که بـه دعوت کمیته ضد عادی سازی روابط با اسراییل و با هماهنگی احزاب و گروههای مخالف دولت و سندیکاهای حرفه ای برگزار شــد ، سخنرانان به ضرورت مبارزه مسلحانه علیه صهیونیست ها، عدم پذیر ش توافقنامه- های امضا شده با اسراییل و بازگشت پناهندگان فلسطینی به سرزمین خود تاکید کردند.
" خالد مشعل " رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس ) نیـز که در قطر به سر می برد، از طریق تلفن خواستار مقاومت در برابر اشغالگران شد.
وی با اشاره به ضرورت آزادسازی فلسطین و قدس شریف از چنگال صهیونیست ها گفت: اشغالگران تنهااز طریق مبارزه علیه آنها دست از اشغالگری برمی دارند.
مشعل، مذاکرات حکومت خودگردان فلسطین با اسراییل را " خوراک مسموم " توصیف کرد که مذاکره کنندگان فلسطینی آن را به دست آوردند تاحقوق فلسطینی ها و بیت المقدس را نادیده بگیرند.
رییس دفتر سیاسی حماس، ضمن رد اسکان دائم پناهندگان فلسطینی در "میهن جایگزین" گفت: آمریکا با هماهنگی برخی از سران کشورهای خلیج فارس می خواهد فلسطینی ها را در این کشورها اسکان دهد.
" ابراهیم زید الکیلانی " رییس شورای فتاوی جبـهه عمل اسلامی اردن نـیز گفت: توافقنامه های کمپ دیوید، اسلو و وادی عربه که با اسراییل امضا شــد، ظالمانه بوده و امضاکنندگان آن شرعا گناهکار هستند.
مصر در سال 1979 توافقنامه صلح کمپ دیوید ، حکومت خودگردان فلسطین در سال 1993 توافقنامه اسلو و اردن در سال 1994 ، توافقنامه وادی عربه را با اسراییل امضا کردند.
پلیس ضد شورش اردن با تجهیزات کامل راههای منتهی به محل تظاهرات را به کنترل خود درآورده بود.
۰ نفر