۲۲ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5628430
T T
۰ نفر

نیروهای ارتش ترکیه وارد شمال عراق شدند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5628430
نیروهای ارتش ترکیه وارد شمال عراق شدند # آنکارا ، ایرنا: 22 اردیبهشت 1379 برابر با 11 مه 2000 منابع خبری ترکیه،روز پنجشنبه، از عملیات جدید ارتش ترکیه علیه نیروهای حزب کارگران کرد ترکیه ( پ.ک.ک ) در شمال عراق خبر دادند.
روزنامه "صباح" چاپ استانبول ، روز پنجشنبه،نوشت : "بیش از پنج هزار تن از نیروهای ارتش ترکیه در این عملیات شرکت دارند." به نوشته صباح "در این عملیات که با پشتیبانی نیروهای مسعود بارزانــی صورت می گیرد ، جنگنده های اف - 16 و بالگردان های سوپر کبری ارتش تـرکیه نیز شرکت دارند".
صباح افزود : "در این عملـــیات تاکــنون بیش از 30 تن از نیروهای حزب کارگران کرد ترکیه موسوم به پ ک ک کشته شده اند." تاکنون هیچ یک از مقام های ترکیه در مـــورد ایـــن عملیات اظهار نظری نکرده اند.
این دومین عملیات نفوذی ارتش ترکیه در شمال عراق در سال جاری مـــیلادی است.
فرودین ماه سال جاری نیز پنج هزار تن از نیروهای ارتش ترکیه وارد شمال عراق شده و علیه نیروهای پ.ک.ک عملیات کردند.
ارتش ترکیه از سال 1984 که حزب کارگران کرد این کشور موسوم به "پ.ک.ک" به رهبری "عبداله اوج آلان" مبارزه مسلحانه علیه دولت مرکزی را آغاز کرد ، تاکنون بارها با هدف سرکوب نیروهای این حزب وارد شمال عراق شده است.
ورود نیروهای ارتش ترکیه به شمال عراق که به بهانه تعقیب و گریز چریـک -های مخالف کرد این کشور صورت می گیرد ، با اعتراض شدید عراق و کشورهای عربی رو به رو شده است.
عراق ، ورود ارتش ترکیه به شمال خاک خود را اقدام تعرضی و نقض قـوانین بین المللی خواند و اعلام کرد "پاسخ به تـــجاوز ترکیه را برای خود محفوظ می دارد".
۰ نفر