۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5627855
T T
۰ نفر
آغاز به کار سمینار "شبیه سازی مذاکرات تجاری" در محل دبیرخانه اکو # تهران، ایرنا: 17 اردیبهشت 1379 برابر با ششم مه 2000 سمینار "شبیه سازی مذاکرات تجاری" باحضور کارشناسان و متخصصان بازرگانی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)، روز شنبه ، با سخنان معاون دبیر کل اکو و نماینده سازمان تجارت جهانی "اسمیت" ، در محل دبیرخانه اکو آغاز به کار کرد.
این سمینار ، با همکاری و کمک های فنی و مالی سازمان تجارت جهانی و در راستای همکاری های این دو سازمان منطقه ای و جهانی (eco wto,) برگزار می شود و هدف آن آماده کردن متخصصان کشورهای عضو اکو برای شرکت در مذاکرات مربوط به الحاق به سازمان تجارت جهانی و حذف موانع تجاری به منظور تـوسعه تجارت منطقه ای و جهانی است.
این سومین سمینار آموزشی است که با همکاری دو سازمان برگزار می گردد و قرار است تا چهارشنبه آینده (به مدت پنج روز) ادامه یابد.
براساس همین گزارش ، در طول برگزاری این سمینار ، متخصصان و کارشناسان تجاری کشورهای عضـو اکو با شرایط و راهکارهای مذاکره ، با استفاده از روش شبیه سازی آشنا می شوند.
شایان ذکراست از ده کشور عضو اکو، سه کشور ترکیه، پاکستان و قرقیزستان عضو سازمان تجارت جهانی بوده و چهار کشور جمهوری آذربایجان ، ایــــران ، قزاقستان و ازبکستان نیز درخواست عضویت در سازمان فوق را داده اند.
دو سمینار قبلی ، مربوط به بررسی راههای تسریع در پیوستن اعضای اکو به سازمان تجارت جهانی طی دو سال گذشته در ترکیه برگزار شدند.
۰ نفر