۲۷ آبان ۱۳۸۰، ۰:۰۱
کد خبر: 5615542
T T
۰ نفر
نمایندگی استان گلستان شد # تهران ، ایرنا : 27 آبان 1380 برابر با 18 نوامبر 2001 رئیس فراکسیون دوم خرداد خواستار تجدید نظر شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی استان گلستان شد. سید علی اکبر محتشمی پور گفت:امیدوارم شورای نگهبان در عملکردش تجدید نظر کند. صلاح نظام،انقلاب، کشور و مردم در این است که طبق قانون و بر اساس شریعت مقدسه عمل شود و بی جهت افراد را به بهانه های مختلف رد صلاحیت نکنند.
نماینده مردم تهران که روزیکشنبه با ایرنا گفت و گو می کرد، ادامه این روند را موجب بی اعتمادی هرچه بیشتر مردم به شورای نگهبان و در نهایت ، نظام دانست . رئیس فراکسیون دوم خرداد در مجلس همچنین از گفت وگوی هیات رئیسه این فراکسیون با وزیر کشور و معاون سیاسی وی خبرداد و گفت: در این گفت وگو که صبح یکشنبه صورت گرفت ،مساله انتخابات میاندوره ای استان گلستان بررسی شد.
محتشمی پور اظهارداشت: وزیر کشور و معاون او راجع به آخرین وضعیت برگزاری انتخابات ، رایزنی های صورت گرفته توسط این وزارتخانه و نتیجه جلسات خودشان با شورای نگهبان و نیز جلسه برخی از مسئولان و وزرا با این شورا گزارشی به هیات رئیسه فراکسیون دوم خرداد دادند. وی گفت: نقطه چالش میان مجلس و شورای نگهبان را پاسخ به این پرسش است که "وظیفه شورای نگهبان احراز صلاحیت است یا احراز عدم صلاحیت"؟ نماینده مردم تهران گفت: شورای نگهبان می گوید که ما باید صلاحیت هارا احراز کنیم و اگر صلاحیت احراز نشود، طبیعتا صلاحیت افراد رد می شود . محتشمی پور اظهارداشت :این دیدگاه شخصی من،به عنوان کسی است که تاحدودی با مسائل حقوقی شرعی آشناهستم. به خاطر اینکه به هیچ وجه نمی شود فردی را به این بهانه رد صلاحیت کرد که " من صلاحیت او را احراز نکردم." وی اضافه کرد: هم در قانون اساسی و هم در شرع، اصل بر برائت است، مگر آنکه خلافش ثابت شود. یعنی شورای نگهبان باید عدم صلاحیت کاندیداها رااحراز کند. رئیس فراکسیون دوم خرداد در مجلس گفت: اصل این است که همه انسانها سالم هستند و صلاحیت اخلاقی و دینی دارند، بخصوص هنگامی که خودشان اظهار وفاداری به اسلام ، جمهوری اسلامی و قانون اساسی کرده باشند. * 814 *
۰ نفر