۱۷ دی ۱۳۸۱، ۰:۰۱
کد خبر: 5578609
T T
۰ نفر
# شیراز، ایرنا: 17 دی 1381 برابر با 7 ژانویه 2003 عضو کمیسیون حقوقی و قضائی و نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت : لباس شخصی ها نباید در حاشیه امن قرار گیرند و این وظیفه دستگاه قضائی و انتظامی کشور است که با این پدیده برخورد قاطع کند.
" جلال موسوی " روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در شیراز افزود : این یک واقعیت است که گروهی که به نام لباس شخصی ها موجودیت دارند حرکات و فعالیت های خاصی انجام می دهند و برخی اجتماعات قانونی را برهم می زنند. وی اظهار داشت : این افراد ممکن است از هر جائی پشتیبانی شوند اما هیچ سازمان رسمی در کشور انها را سازماندهی نکرده است به همین خاطر هیچ سازمانی مسئولیت عملکرد این گروه را به عهده نمی گیرد. نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد : احساس لباس شخصی ها و اقدام آنها برای برقراری امنیت یک احساس شخصی است و لذا سعی می کنند با اراده شخصی در مسائل امنیتی دخالت کنند. وی با بیان اینکه برخورد با لباس شخصی ها برای نظام کار سختی نیست ، گفت : اگر نظام تصمیم بگیرد با این افراد برخورد کند، شناسائی و برخورد با انان کار مشکلی نیست و در گذشته هم افرادی بوده اند که حتی مسلحانه علیه نظام اقدام و قانون را نقض کرده اند و نظام با آنها برخورد کرده است.
موسوی افزود : این نقص در کشور وجود دارد که هنوز با هیچکدام از این افراد برخورد قاطع نشده است و هیچکدام از این افراد به محاکم قضائی معرفی نشده اند یا اگر معرفی شده اند برخورد قاطع با آنها نشده است. این نماینده مجلس افزود : فعالیت لباس شخصی ها از جرائم مشهود در جامعه است و دستگاه قضائی و انتظامی موظف است با این پدیده برخورد قاطع کند. وی گفت : نظام اسلامی در برخورد با پدیده لباس شخصی ها عاجز و درمانده نیست اما عدم برخورد قاطع با این افراد نشان می دهد که اراده ای پشت فعالیت این افراد است و آنها را تقویت می کند و آن اراده لباس شخصی ها را در حاشیه امن قرار داده است. موسوی افزود : لباس شخصی ها با استفاده از این حاشیه امن هر برخوردی که به تشخیص خودشان درست باشد، انجام می دهند که نتایج سوئی از این پدیده به نظام اسلامی وارد شده است. وی از ترور سعید حجاریان و حمله به آقایان عبدالله نوری و عطاالله مهاجرانی وزرای سابق کشور و فرهنک و ارشاد اسلامی به عنوان نمونه عملکرد لباس شخصی ها یاد کرد و گفت : این مسائل ازناحیه لباس شخصی ها صورت گرفت و در همین موارد هم دستگاههای مسوول با لباس شخصی ها برخورد قاطع نکردند. 191
۰ نفر