۲۹ فروردین ۱۳۸۱، ۰:۰۱
کد خبر: 5551144
T T
۰ نفر
# بیروت ، ایرنا: 29 فروردین 1381 برابر با 18 آوریل 2002 چند تن از مسوولان گروههای فلسطینی در لبنان اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در بازداشت "مروان برغوثی" دبیر کل سازمان "الفتح" در کرانه باختری رود اردن را در چارچوب اقدامات آن رژیم علیه شخصیتهای سیاسی فلسطینی دانستند که حاضر نیستند به سازش تن دهند. "علی فیصل" عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین در لبنان روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت که هدف دشمن از بازداشت مبارزان و مسوولان انتفاضه ضربه زدن به مقاومت فلسطین است ودستگیری برغوثی هم در همین راستا قرار دارد. وی افزود: دشمن صهیونیست حتی اگر صدها و یا هزاران تن از جوانان فلسطینی را بازداشت کند کاری از پیش نمی برد زیرا انتفاضه متشکل از گروه ها و مسوولان مشخصی نیست بلکه حرکتی مردمی علیه اشغالگری و تجاوز است. "فتحی ابوالعردات" عضو شورای ملی فلسطین نیز ، بازداشت دبیرکل سازمان الفتح را ادامه تلاشهای شارون برای تحمیل خواسته هایش بر ملت فلسطین و واداشتن حکومت خودگردان فلسطین به پذیرفتن شرط هایش توصیف کرد. به گفته ابوالعردات، هدف اسراییل از بازداشت برغوثی ، فروپاشی حکومت خودگردان فلسطین به عنوان طرح ملی فلسطینی ها برای تشکیل کشور مستقل به پایتختی بیت المقدس است. وی از برغوثی به عنوان مبارزی در راه انقلاب فلسطین یاد کرد و افزود که بازداشت وی و دیگر مبارازن اراده مردم فلسطین را در ادامه راه مبارزه راسخ تر خواهد کرد. خانم "آمنه جبریل" رییس سندیکای بانوان فلسطین در لبنان هم امروز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بازداشت برغوثی را یکی از شگردهای تروریستی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین دانست و گفت که هدف از این اینگونه اقدامات تروریستی واداشتن فلسطینی ها به امتیازدهی و درهم شکستن اراده آنان است.
وی تاکید کرد که شارون جنایتکار با اینگونه بازداشت ها، ویرانی خانه ها و دیگر شیوه های تروریستی، نمی تواند مردم و مسوولان فلسطینی را به امتیازدهی وادار کند. نماینده حماس در لبنان هم گفت که بازداشت برغوثی در چارچوب مرحله دوم اقدامات اسراییل علیه مبارزان فلسطینی قرار دارد و پس از بازداشت فعالان حاضر در صحنه در مرحله نخست، اکنون نوبت مسوولان سیاسی انتفاضه رسیده است.
"اسامه حمدان" افزود: در این مرحله اسراییل به بازداشت و به اسارت گرفتن رهبران سیاسی گروههای فلسطینی دست زده که از نظر این رژیم با روند سازش همسویی ندارند. وی ابراز اطمینان کرد که مردم فلسطین این مرحله دشوار را پشت سر خواهند گذاشت و تجربه انتفاضه قبلی گواه این مساله است که برغم بازداشت بیش از 70 هزار نفر، ادامه پیدا کرد. * 191 *
۰ نفر