۱۰ دی ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5438689
T T
۰ نفر
# امان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/10/83 "هانی الملقی" وزیر امور خارجه اردن، به گزارش خبرگزاری مهر ایران، واکنش نشان داد. وی در گفت وگو با روزنامه اردنی "الدیار"، اظهار داشت: "این خبرگزاری، اردن را به دخالت در عملیات خرابکاری در عراق و تزویر در انتخابات، متهم کرده که واقعیت ندارد." روزنامه الدیار، امروز (پنجشنبه ) به نقل از الملقی نوشت: موضع اردن در قبال این گونه اظهارات، بسیار واضح و روشن است. در مورد تلاش اردن برای جایگزینی پنج هزار فلسطینی در شهرهای عراق، که خبرگزاری مهر آن را منتشر ساخته، الملقی گفت: این خبر دور از واقعیت است.
وی با تاکید بر روابط دوستانه میان اردن و ایران و رسمی نبودن ادعاهای یاد شده، افزود: اختلاف نظر میان دو کشور، نمی تواند سبب تیرگی روابط شود.
به نوشته روزنامه الدیار، خبرگزاری مهر گزارش داده بود که تعداد زیادی از نظامیان بعثی عراقی زیر نظر اعضای موساد (سازمان امنیت اسراییل ) و سازمان سیای آمریکا، برای دستیابی به قدرت، در اردن آموزش می بینند. الدیار به نقل از این خبرگزاری نوشت: اردن به مرکز حمایت از دهشت - افکنان بویژه "ابومصعب الزرقاوی" تبدیل شده و دستورات لازم را از این کشور دریافت می دارند. الدیار بنقل از مهر افزود: الزرقاوی توسط اردن به عراق اعزام شده و تاکنون دهها شخصیت مهم مذهبی عراق از جمله آیت الله سید "محمد باقر حکیم"، "عزالدین سلیم" و "عقیله الهاشمی" بدست عوامل وی ترور شده اند. تمام 1460
۰ نفر