۱۱ مرداد ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5360306
T T
۰ نفر
ورزشی است # اراک، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/05/83 دوچرخه سواران، مربیان و دست اندر کاران این رشته درکشورمعتقدند: کم رنک بودن اخبار و گزارش های این رشته در رسانه ها باعث عدم حمایت بخش خصوصی از این رشته ورزشی شده است. مصـاحبه شوندگان که برای شرکت در مسابقات جایزه بزرک دوچرخه سواری کشور در اراک حضورداشتند، گفتند: کسب عنوانهای قهرمانی اخیر رکابزنان ایرانی در آسیا بیانگر توان و استعداد بالای آنان در این رشته است. آنان یادآور شدند: بااین وجود بـه دلیل پوشش ضعیف خبری این رخدادها توسط رسانه ها، بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری ندارد. نفر اول مسابقات جایزه بزرک دوچرخه سواری کشور در اراک گفت: با برگزاری مسابقات بیشتر و پخش مستقیم آن از صدا و سیما ضمن آشنایی بیشتر خانواده ها بااین رشته موجب تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در دوچرخه سواری می شود.
"مهدی فریدی" از تیم پتروشیمی تبریز افزود: حرکت امسال فدراسیون دوچرخه سواری در بـرگزاری مسابقـات جایزه بزرک در نقاط مختلف کشور در گسترش این رشته امیدوارکننده است. وی، به مسوولان فـدراسیون دوچـرخه سواری پیشنهاد کرد بـرای ایجاد انگیزه بیشتر در رکابزنان، نفرات نخست مسابقات جوایـز بزرک کشور به اردو تیم ملی دعوت شوند. دارنده مدال طلای مسابقات رشته استقامت دوچرخه سواری قاره آسیـا نیز گفت: تامین هزینه های این رشته برای ورزشکاران سنگین است بنابراین حضور"اسپانسر" در دوچرخه سواری ضروری است. "سید جواد موسوی" رکاب زن کرجی که پس ازبیست سال این عنوان را برای کشور به ارمغـان آورده است افزود: دوچرخه سواران ایرانی در قسمت جـاده خوب ظاهر شده اند، اما به دلیل آشنا نبودن با "پیست" موفق نبودند. وی خاطرنشان کرد: مسوولان فدراسیون نباید تنهاتوجه به اعضای تیم ملی داشته باشند بلکه برای پرورش دوچرخه سواران دیگر در قالب تیم "ب" و "ج" تیم ملی نیز اقدام کنند. قهرمان مسابقه یک کیلومترجاده سال جاری کشور، عدم احترام مردم به دوچرخه سوار را درحین مسابقات در محورهای ارتباطی را از دیگر مشکلات این رشته ذکر کرد وگفت: این امر ناشی از نبود فرهنک سازی توسط رسانه هاست. "محمود پراش" از تیم تهران افزود: برای گسترش دوچرخه سواری درکشور باید سازمان تربیت بدنی وکمیته ملی المپیک به لحاظ تامین اعتبار و امکانات فدراسیون این رشته را یاری کنند. نفرسوم مسابقات دوچرخه سواری باشگاههای ایران درسال گذشته نیزازفدراسیون دوچرخـه سواری خواست که در انتخاب روسای هیاتهای ورزشی در استانها بیش از پیش دقت کند. "سید صمد رضوی " از اصفهان گفت: به دلیل ضعیف بودن برخی هیاتهای ورزشـی در استانها، انتخاب اعضای تیم ملی دوچرخه سواری انحصاری شده است. وی اضافه کرد: این مساله همچنین موجب شده است تا فدراسیون دوچرخه سواری به استانهای مطرح و بزرک کشور توجه کند و سایراستانهابا مشکلات دست و پنجه نرم کنند. مربی تیم دوچرخه سواری لرستان نیزگفت: رسانه های جمعـی در معرفی قهرمانان و چهره های مطرح این رشته به جامعه بسیار ضعیف عمل کرده اند. "وحید فلاحی" گفت: مردم کشور نیز از رشته های ورزشی به دلیل بد عمل کردن رسانه ها تنها کشتی، فوتبال و وزنه برداری را می شناسند. وی اضـافه کرد: در دوچرخـه سواری تنها سه باشگاه فعال است که این مسئله باعث شده این رشته به تهران و تبریز خلاصه شود. مربی سابق تیـم ملی دوچـرخه سواری جوانان کشور گفت: رفع مشکلات قهرمانان این رشته موجب ارتقا سطح دوچرخه سواری ایران در آسیا خواهد شد. "خسرو قمری" افزود: دوچرخه سواری رشته ای جذاب وپرطرفدار در دنیا است اما به دلیل معرفی نشدن از سوی رسانه ها، در کشور ناشناخته مانده است. وی اضافه کرد: برای حضورموفق در مسابقات جهانی و معرفی استعداد رکابزنان ایرانی به دنیا، تامین اعتبارات و وسایل موردنیاز دوچرخه سواری ضروری است.
وی، همچنین برگزاری مسابقات کشوری به میزبانی استانها و شهرستانها را در توسعه دوچرخه سواری کشور مفید دانست. وی افزود: دربرگزاری مسابقات بستر برای شناسایی استعداد رکاب زنان جوان فراهم می شود و در آشنایی خانواده ها با این رشته نیز موثر است. دبیرفدراسیون دوچرخه سواری ، معرفی قهرمانان به جامعه وجذب اسپانسر را از مهم ترین اهداف برگزاری مسابقات جایزه بزرک عنوان کرد. " اصغـر خالقی " افزود: نخستین دوره این مسابقات در سیستان و بلوچستـان برگزار شد. وی اضـافه کرد: رسـانه های گروهی بیشتر به پخش رشته های از جمله فوتبال، بسکتبال و وزنه برداری توجه دارند و رشته های مانند دوچرخه سواری مورد بی مهری قرار گرفته است. وی گفت: برای جذب اسپانسر ومعرفی دوچرخه سواری به مردم، خارج شدن رسانه ها از حالت "تک محوری" در ورزش ضروری است. وی افزود: اعتبار تخصیصی به این فدراسیون جوابگوی نیازها نیست بنابراین ورود بخش خصوصی در این رشته بسیاری از مشکلات را بر طرف می سازد. وی گفت: با این حال که رکابزنان ایرانی دراین رشته بسیار از لحاظ بدنی آماده هستند، اما به دلیل نبود یک "پیست" استاندارد در مسابقات برون مرزی موفق نبوده اند. دبیر فدراسیون دوچرخه سواری ، نبود "لاستیک" دوچرخه را از دیگر مشکلات این رشته درکشور دانست وافزود: دوچرخه سواری رشته ای پرهزینه اسـت که تامین آن از عهده فدراسیون و سازمان تربیت بدنی خارج است. وی از صدا و سیماخواست، برای پخش مستقیم سومین دوره مسابقات جایزه بزرک دوچرحه سواری کشورکه شهریورماه درتهران برگزار خواهد شد، با این فدراسیون همکاری کند. دومین دوره مسابقات جایزه بزرک دوچرخه سواری کشور دهم مرداد ماه با شرکت 76 رکابزن به مسافت 130 کیلومتر از اراک تا آبگرم محلات برگزار شد. 517/557/420 ورزشی. 1521 1521
۰ نفر