۲۹ دی ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5289655
T T
۰ نفر
# تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/10/84 داخلی.فرهنگی.هنری.موسیقی.رسیتال.پیانو. رافائل میناسکانیان در فرهنگسرای نیاوران ، قطعاتی از موتزارت و شومان می نوازد . به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، اجرای رسیتال پیانو توسط این هنرمنددر فرهنگسرای نیاوران در روزهای 6 و 7 بهمن انجام می شود.
رافائل میناسکانیان در تهران به دنیا آمد. نوازندگانی پیانو را نزد امانوئل ملیک اصلانیان فراگرفت. نزد استادانی چون ایوب زرکو، کارل اولریش اشنابل و ایلونا کابوش در آمریکا، ایتالیا و انگلستان به تکمیل تجربه پرداخت. او از سال 1357 به عنوان تکنواز با ارکستر مجلسی صدا و سیما و ارکستر مجلسی انگلستان همکاری می کند و اکنون در دانشگاه تهران به آموزش پیانو مشغول است. این هنرمند تا کنون اجراهای متعددی در سطح بین المللی داشته است که از آن جمله می توان به رسیتال پیانو در سالن شونبرک دانشگاه UCLA کالیفرنیا با حضور بیش از 500نفر شنونده اشاره کرد. میناسکانیان از 6 سالگی در محیطی مناسب به فراگیری پیانو پرداخته است.
بیش از ده سال نداشت که برای اولین بار روی صحنه رفت و بلافاصله در اولین کنسرت تلویزیونی خود شرکت کرد. پس از پایان تحصیلات متوسطه جهت تحصیل در رشته پزشکی عازم آمریکا شد. TZERKO AUBE استاد دانشگاه UCLA که پی به استعداد فوق العاده او در زمینه موسیقی برده بود، رافائل جوان را به تحصیل در رشته موسیقی تشویق و راهنمایی کرد. میناسکانیان تحصیلات موسیقی را درخارج از کشور نزد استادان بزرگی چون TZERKO در لوس آنجلس و کارل اولریتس شنابل SCHNABEL ULRICH KARL )پسر آرتور شنابل در ایتالیا و بالاخره با کابوش Kabos در لندن و نیز در مدرسه موسیقی جولیارد نیویورک تکامل بخشید و تکنیک نوازندگی خود را رونق بیشتری داد. پس از مراجعت به ایران به دعوت آهنگساز و پیانیست مشهور ارمنستان آرنو باباجانیان به این کشور سفرکرد و اجرای فراموش نشدنی از راپسبودی برای 2 پیانو از این آهنگساز را ارائه نمود و این اولین اجرای جهانی این اثر زیبا بود. در 20 سال گذشته رافائل به تدریس و نوازندگی ادامه داده و در بسیاری از کنسرتهایی که در کشورمان داشته ایم به عنوان سولیست با ارکستر و یا درموسیقی مجلسی آثاری را برای دوستداران موسیقی اجراکرده است. در فستیوال صدمین سال تولد آرام خاچاطوریان، سولیست چندبرنامه بود که با همکاری ارکستر ارمنستان و رهبری لوریس چکناواریان در تالاروحدت تهران برگزارشد. فراهنک. 9112ـ1415
۰ نفر