۲۹ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5114987
T T
۰ نفر
..............................................................
بجنورد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/12/85 داخلی.اجتماعی.مناسبتها.
استان خراسان شمالی در روز سی ام ماه صفر 1428 مصادف با 29 اسفندماه امروز در سالروز شهادت ثامن الحج علی ابن موسی الرضا(ع) ولی نعمت مردم استانهای خراسان و ایران در سوک و ماتم فرو رفته است.
در سالروز شهادت امام رضا(ع) پرچم های سیاه در اماکن عمومی و معابر و فروشگاههای سطح شهر به نشانه عزاداری نصب شده و مراسم عزاداری در اکثر مساجد و حسینه های استان خراسان شمالی در رسای این امام همام برپاست.
به گزارش ایرنا برغم همزمانی شهادت ثامن الائمه (ع) با حلول سال نو شمسی بازاریان استان خراسان شمالی به خصوص شهر بجنورد برای همناله شدن با خاندان آل الله فروشگاههای خود را در صبح تعطیل کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی 300 هیات مذهبی از این استان برای شرکت در مراسم رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا(ع) به بارگاه ملکوتی رضوی اعزام شدند.
براساس این گزارش عصر امروز نیز مراسم شام غریبان حضرت امام رضا(ع) در کنار بارگاه ملکوتی عباس ابن موسی ابن جعفر(ع) برادر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) شهر بجنورد از سوی هیاتهای مذهبی مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود.
2712/587 شماره 056 ساعت 28:10 تمام انتهای پیام C29.10-28-39
۰ نفر