۲۹ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4949554
T T
۰ نفر
..........................................................
بوشهر، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/12/86 داخلی.اقتصادی.اشتغال.
استاندار بوشهر گفت: نسبت به اشتغال جوانان حساس هستیم و در این راستا همه امکانات را برای تحقق این هدف بسیج کرده ایم.
به گزارش روزچهارشنبه خبرگزاری جمهوری اسلامی، علی افراشته در جمع جوانان بیکار شهرستان کنگان افزود: دغدغه اصلی مسوولان مشکل اشتغال و مسکن جوانان است و بدترین وضعیت این است که جوانی تحصیل کند یا مهارت و فنی یاد بگیرد اما بیکار باشد.
وی گفت: اگرچه در سه سال اخیر در بخش اشتغال درصد بیکاری از 12 درصد به 9 درصد کاهش یافته اما این راضی کننده نیست و وظیفه من به عنوان استاندار این است که زمینه اشتغال جوانان را فراهم سازم.
افراشته اظهارداشت: توجه وزارت نفت با اشتغال پایدار در استان بوشهر خوب و کاربردی است و با توجه به قدرشناس بودن مردم بوشهر نباید طوری برخورد شود که به تعامل موجود بین وزارت نفت و این استان خدشه وارد شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز در این نشست گفت: در سالجاری 437 نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کنگان آموزش دیده اند که 87 نفر از این شمار موفق به اشتغال شده اند.
حسین خمسه، کمبود مربی، نبود استاندارهای لازم آموزشی و اشتغال نیافتن مهارت آموزان را از مشکلات عمده در بخش فنی و حرفه ای در کنگان ذکر کرد.
رییس سازمان کار و امور اجتماعی استان بوشهر نیز گفت: امسال 875 فرصت شغلی در شهرستان کنگان شناسایی شده است.
حسین باشی زادگان افزود: برای این شمار فرصت شغلی یکهزارو 26 نفر نام نویسی کردند که تاکنون 899 نفر به واحدهای کاری معرفی شده اند.
وی گفت: همچنین در سالجاری 360 میلیارد ریال تسهیلات از محل بنگاههای اقتصادی زودبازده به شهرستان کنگان اختصاص یافته است.ک/2 7203/539/587 شماره 141 ساعت 13:06 تمام
۰ نفر