۱۷ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4940875
T T
۰ نفر
.................................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/12/86 داخلی.اقتصادی.منابع طبیعی.استاندار.
استاندار خراسان شمالی گفت: حفظ منابع طبیعی به عنوان سرمایه ای ملی ضروری است و احیای عرصه های طبیعی نیازمند فرهنگ سازی است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی محمدحسین جهانبخش روز جمعه در دیدار با کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان افزود: لازم است ما ضمن بهره برداری درست از منابع طبیعی، از آن برای استفاده آیندگان حراست و صیانت کنیم.
وی ادامه داد: طبیعت در آرامش روحی و روانی افراد جامعه موثر است و لازم است به این منظور گسترش فضای سبز مورد توجه همگان قرار گیرد.
او خاطرنشان کرد: استمرار و حفظ حیات بشر بستگی به منابع طبیعی دارد و به این منظور لازم است همه برای پاسداری از این سرمایه کوشا باشند.
جهانبخش بر مراقبت نیروهای منابع طبیعی از درختان غرس شده در عرصه های طبیعی تاکید کرد و گفت: باید بررسی کرد که چرا سالانه بخشی از نهالهایی که در هفته درختکاری کاشته می شود سبز نمی شود و مشکل را برطرف کرد.
به گزارش ایرنا مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی نیز از درختکاری در 50 هکتار از عرصه های طبیعی شهر "حصار گرمخان" بجنورد به مناسبت هفته درختکاری خبر داد.
موسی صابری گفت: در این عملیات درختکاری که با مشارکت معاونت عمرانی استانداری، تشکلهای نهضت سبز و هلال احمر برگزار شد، 20 هزار اصله نهال کاشته شد.
وی 45 هکتار از وسعت درختکاری را فضای سبز مشترک با شهرداری و پنج هکتار را فضای سبز متعلق به منابع طبیعی دانست و گفت: استقبال مردم منطقه از این طرح درختکاری قابل تقدیر بود.
وی با تاکید بر گسترش فرهنگ درختکاری گفت: امسال در طرح جنگلکاری، توسعه فضای سبز و نگهداری از پارکهای جنگلی 71 هکتار جنگل کاری و 24 هکتار ساخت فضای سبز انجام شد.
وی افزود: در این مدت 765 هزار اصله نهال جنگلی، مرتعی و بیابانی نیز در عرصه های این استان کاشته شده است.
خراسان شمالی با دو میلیون و 22 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی، یک میلیون و 25 هزار هکتار مرتع، بیش از 408 هزار هکتار جنگل و 587 هزار هکتار بیابان دارد. ک/2 7186/626/587 شماره 243 ساعت 17:34 تمام
۰ نفر