۲۹ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4904981
T T
۰ نفر
.................................................................
نیویورک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/10/86 خارجی.سیاسی.آمریکا.ایران.
هفته نامه آمریکایی تایم در گزارشی با عنوان "صلح عجیب در خاورمیانه" نوشته است که محبوبیت جرج بوش در آمریکا بسیار کمتر از محبوبیت اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده در عربستان است. تایم روز شنبه نوشت:نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به گونه ای در مورد نیاز به تغییرات صحبت می کنند که گویی جرج بوش همچون یک لاستیک پنچر شده است که آمریکایی ها باید آن را به همراه سیاستهایش عوض کنند.
به نوشته این هفته نامه،این اظهارات در حالی مطرح می شود که بوش همچنان فرمانده کل قوا است و این رهبر از کار افتاده هنوز یک سال دیگر تا پایان دوران ریاست جمهوری خود فرصت دارد.
این هفته نامه افزوده است:بوش در حالی به دیدگاه صلح و دمکراسی خود در خلیج فارس متوسل شده است که با سعودی ها یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش 20 میلیارد دلاری به امضاء رسانده است.
تایم سپس به حوادث اخیر در تنگه هرمز و سوء استفاده بوش از آن پرداخته و نوشته است این موضوع نشان داد چگونه یک تحریک کننده می تواند با سوء استفاده از تنش های جهانی منجر به آغاز یک بحران بین المللی گردد خصوصا که این نخستین باری نبوده است که بوش در خاورمیانه دچار نتیجه گیری های اشتباهی شده است.
به نوشته تایم ، هم اکنون ائتلاف بوش در عراق در حال تحلیل رفتن است و قیمت نفت رو به افزایش است و خیابان های کشورهای عربی خشمگین تر از پیش است و میزان رضایت افکار عمومی از جرج بوش حتی کمتر از میزان رضایت افکار عمومی از اسامه بن لادن در عربستان سعودی است.
اروپام 2252 / 360 شماره 272 ساعت 21:55 تمام
۰ نفر