۲۹ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4904889
T T
۰ نفر
.....................................................................
دمشق، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/10/86 خارجی.سیاسی.سوریه.فلسطین.
روزنامه تشرین چاپ سوریه در سرمقاله امروز شنبه خود با عنوان "گرگ را به خاطر تجاوزش سرزنش نکنیم !"، به انتقاد از سکوت جهان و کشورهای عربی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین پرداخت.
در این مقاله آمده است: سکوت بین المللی در برابر جنایات اسراییل علیه ملت فلسطین با آرامش شک برانگیز عربی همراه است و گویی آنچه در جریان است فقط برای ساکنان کره مریخ اهمیت دارد.
به نوشته این روزنامه سوری، جنایات اسراییل با چراغ سبز آمریکا و با بهانه قدیمی حق اسراییل برای دفاع مشروع از خود ادامه دارد.
این روزنامه با اشاره به حمایت "شان مک کورمک" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از جنایات اسراییل، تاکید کرد: البته سخن مک کورمک عجیب نیست، زیرا وی یکی از کارمندان نومحافظه کار و در اصل سازمان جهانی صهیونیسم است و منطقی نیست که بخواهد اسراییل را به خاطر جنایاتش سرزنش کند.
"اسراییلی ها هر فلسطینی حتی اگر جنین باشد را دشمن و هدفی برای سلاحهای مرگبار خود می دانند و این امری است که در عراق نیز مشاهده می شود. حال بوش چگونه اسراییل را به خاطر جنایاتی مشابه با آنچه نیروهای آمریکایی در عراق انجام می دهند، محکوم کند. آنچه آمریکا در زندانهای خود در ابوغریب و گوانتانامو انجام می دهد مشابه جنایات اسراییل علیه بیش از 11 هزار اسیر فلسطینی، سوری، لبنانی و عرب است." این روزنامه سوری تصریح کرد: فقط سکوت جهانیان باعث وقاحت رهبران تل آویو در زمینه ریختن خون اعراب نشده، بلکه اعراب باید خود را سرزنش کنند که تاکنون واکنشی مناسب در برابر این گونه جنایات نشان نداده اند.
تشرین در پایان نوشت: اگر واکنشی مناسب به جنایات آمریکا در عراق که بیش از یک میلیون کشته و میلیون ها آواره بر جا گذاشته است و همچنین به جنایات مستمر اسراییل و محاصره بی رحمانه نوار غزه نشان داده شده بود، مک کورمک و سایر جنگ طلبان آمریکا جرات نمی کردند قتل مردم بی گناه را این گونه توجیه کنند.
خاورم 1368**1158**1577**2312** شماره 180 ساعت 15:48 تمام
۰ نفر