۱۴ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4894436
T T
۰ نفر

سطح آماده باش امنیتی در بلژیک کاهش یافت

۱۴ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4894436
.................................................
برلین، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/10/86 خارجی.سیاسی.آلمان.بلژیک.
مقامات بلژیکی سطح آماده باش امنیتی در این کشور را که پیش از آغاز سال جاری میلادی تشدید شده بود، کاهش دادند.
بنا به گزارش روز جمعه رسانه های بلژیک ، این مطلب را "آلن لفور" یکی از مسوولان مرکز بحران وزارت امور کشور بلژیک در یک کنفرانس خبری در بروکسل اعلام کرد و افزود: هر چند نمی توان در زمان حاضر به طور کامل از منتفی شدن تهدیدها سخن گفت اما بطور حتم احتمال بروز اقدامات تروریستی در این کشور بخصوص در زمان برگزاری جشن های آغاز سال جدیدی میلادی کاهش یافته است .
وزارت کشور بلژیک در روزهای پایانی سال گذشته میلادی با اعلام کشف طرح آزادی یکی از اعضای منتسب به القاعده از زندانی در این کشور، به دستور کمیته ای مرکب از نخست وزیر، وزرای دادگستری و کشور ، پلیس ، دستگاه امنیتی و دادسرای فدرال تدابیر امنیتی در بالاترین سطح را در نقاط مختلف بخصوص مناطق حساس از جمله ایستگاههای مترو، قطار ، فرودگاهها و مناطق تجاری را تا سوم ماه ژانویه به موقع اجرا گذارده بود.
آنها همچنین برای مقابله با هرگونه خطرات احتمالی ناشی از اقدامات تروریستی برگزاری مراسم آتش افشانی شب تحویل سال نو میلادی در بروکسل پایتخت این کشور را هم لغو کردند.
این درحالی است به گفته لفور علیرغم کاهش اقدامات امنیتی از سطح چهار به سه، کماکان نظارت های انتظامی و امنیتی بر امکان عمومی با توجه به اوضاع و احوال ادامه خواهد داشت.
در این حال "دری تیلمانس" شهردار بروکسل هم در گفت وگو با رسانه های این کشور اعلام کرد تشدید تدابیر امنیتی حدود دو میلیون یورو برای شهروندان این شهر هزینه در برداشته است که بخش عمده ای از آن بابت اضافه کاری نیروهای پلیس هزینه شده است.
اقدامات امنیتی یاد شده در زمانی صورت می گیرد که پلیس بلژیک در آخرین روزهای سال 2007 میلادی و تنها 24 ساعت بعداز بازداشت 14 نفر به اتهام شرکت در طرح آزادی "نظر طرابلسی" عضو القاعده از زندان، مجبور شد همگی آنها را به دلیل فقدان مدارک اتهامی آزاد کند.
طرابلسی نیز با انتشار نامه ای ضمن تمسخر قراردادن اقدامات مقامات بلژیکی، هرگونه برنامه ریزی برای فرار از زندان را رد کرد.
اروپام 250* شماره 297 ساعت 19:54 تمام
۰ نفر