۳۰ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4885662
T T
۰ نفر
.............................................................
نیویورک، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/09/86 خارجی.سیاسی.آمریکا.ایران.
نویسنده دکترین "رونالد ریگان" گفته است با گذشت شش سال از زمان اعلام "محور شرارت" و رو به پایان بودن دوران ریاست جمهوری بوش، میراث بجای مانده از او کاملا مشخص است، برخلاف آنچه افکار عمومی تصور می کنند، بوش در عراق به موفقیت دست یافته، در قبال ایران شکست خورده و در مبارزه با کره شمالی به تساوی دست یافته است.
"چارلز کراوتامر" Krauthammer Charles روز جمعه در مقاله ای در واشنگتن پست نوشت: درست چهار ماه پس از 11 سپتامبر، "جرج بوش" ایران، عراق و کره شمالی را از اعضای محور شرارت خواند و اعلام کرد خنثی کردن تهدید این کشورهای یاغی فوری ترین ماموریت امنیت ملی آمریکا است لذا هم اکنون بوش مورد قضاوت قرار خواهد گرفت که آیا در این ماموریت موفق بوده است یا خیر.
وی افزوده است: در مورد ایران دولت بوش بخاطر تشریفات اداری در سازمان های اطلاعاتی خود شکست خورده است چرا که سازمان های اطلاعاتی در یک کودتای فوق العاده توانستند کنترل سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران را به دست گیرند.
این نویسنده با نفوذ آمریکایی تصریح دارد: دولت بوش مجبور بود فورا نتیجه گیری مهیج برآورد اطلاعات ملی را منتشر کند زیرا در غیر این صورت این گزارش به بیرون درز می کرد و آنگاه دولت بوش متهم می شد که بمنظور توجیه انگیزه های خود برای آغاز جنگ، این خبرهای خوب را پنهان کرده است.
کراوتامر نوشته است: در مورد کره شمالی و ایران باتوجه به اینکه هیچ گزینه واقعی وجود ندارد، دولت بوش به خط پایان نزدیک می شود و همانگونه که زمانی سناتور "جرج آیکن" Aiken George در مورد جنگ ویتنام گفته بود، آنها باید اعلام پیروزی کنند و به خانه باز گردند خصوصا که باتوجه به نبود گزینه های خوب، چنین تصمیم گیری هایی کاملا قابل درک است.
وی در پایان نوشته است: اگر بوش یا جانشین او چنین کاری را که آیکن گفته بود در عراق انجام دهند، تاریخ در مورد آنها قضاوت شدیدی انجام خواهد داد.
شبدـ**اروپام 360**2252** شماره 250 ساعت 23:26 تمام
۰ نفر