۳۰ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4885463
T T
۰ نفر
.....................................................
تهران بزرگ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/09/86 داخلی.فرهنگی.عیدقربان.
دانشگاه تهران از صبح امروز /جمعه/ با وجود سرمای شدید هوای شهر شاهد حضور پرشور و گسترده مردم خداجوی تهرانی در نماز عید قربان بود که از ساعت ها قبل از آغاز نماز در صف های به هم پیوسته حضور یافته بودند.
مردم تهران با حضور در این نماز با شکوه، با شادمانی فراوان عید قربان را به همدیگر تبریک گفته و شکلات و شیرینی در محل برگزاری نماز توزیع کردند.
بسیاری از مسوولان کشوری، لشگری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در صفوف نماز عید قربان در بین مردم حضور یافتند.
برخی از نمازگزاران نیز در پایان نماز عید، گوشت قربانی های خود را در بین نمازگزاران توزیع می کردند و همچنین صندوق هایی از سوی کمیته امداد برای جمع آوری نذورات عید قربان در محل برگزاری نماز تعبیه شده بود.
نمازگزاران همچنین پس از برگزاری نماز عید قربان در دانشگاه تهران به خطبه های نماز که توسط رییس مجمع تشخیص مصلت نظام ایراد شد، گوش فرادادند.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، در خطبه های نماز قربان از وجود اختلاف نظر در جهان اسلام درباره رویت هلال ماه انتقاد کرد و خواستار چاره جویی دنیای اسلام در این خصوص شد.
وی، افزود: کشورهای اسلامی برای رویت هلال ماه دچار تفرقه شده اند و این تفرقه باید رو شود.
"هاشمی رفسنجانی" با اشاره به اینکه " علمای بزرگ اسلام گام هایی در این خصوص برداشته اند، اما این گام ها کافی نیست"، اظهارداشت: مسیحیان نیز برای تعیین روز ولادت حضرت مسیح (ع) اختلافاتی داشتند، اما این اختلافات با تدبیر حل شد.
خطیب نماز عید قربان گفت: برای رفع این اختلاف، علمای اهل نصرانی و فرقه های آن تفاهم کردند تا روزی را تعیین کنند که به روز ولادت حضرت مسیح (ع) نزدیک باشد و اکنون این موضوع رفع شده است.
رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: چرا امت اسلامی باید در زمینه رویت هلال ماه، این مصلحت بزرگ را از دست بدهد.
وی گفت: محبت ها، ملاقات ها، رفع کدورت ها، کمک به نیازمندان که قربانی کردن یکی از مصادیق آن است، و هر عاملی که تفرقه ها را کم و همدلی ها را افزایش دهد و نیازمندان را به نیازشان برساند، می تواند از اهداف اساسی عید قربان باشد.
امروز کمیته امداد استان تهران با ایجاد دهها پایگاه نذورات مردم خیر تهرانی را جمع آوری می کنند تا با تقسیم بین نیازمندان در این روز دلهای آنان را شاد کنند.
مردم مومن تهرانی امروز با توزیع نقل و شیرینی این روز خجسته را گرامی می دارند. ک/3 تهرام/687/587 شماره 054 ساعت 10:19 تمام
۰ نفر