۱۷ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4876534
T T
۰ نفر
..........................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/09/86 داخلی.اقتصادی.بانک مدیرعامل بانک ملت از پذیرفته شدن این بانک در بورس به عنوان اولین بانک دولتی خبر داد.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی بانک ملت، "علی دیواندری" اظهار داشت: هیات پذیرش بورس در جلسه هفته گذشته خود پس از بررسی کامل اسناد و مدارک، صورت های مالی و طرح تجاری این بانک، به اتفاق آرا رای به پذیرش آن در بورس داد و موافقت کرد که پنج درصد سهام آن در زمان بندی مناسب عرضه شود.
وی افزود: این بانک نیاز به زمانی برای تغییر اساسنامه ارایه صورت های مالی میان دوره ای شش ماهه اول سال، تعیین نحوه وصول مطالبات از دولت و تعیین تکلیف برخی تسهیلات در اختیار شرکت های دولتی داشت که این فرصت در اختیار بانک قرار گرفت.
به گفته دیواندری، "پذیرش بانک ملت در بورس به عنوان گام اولیه با موفقیت انجام شده است و هم اکنون آمادگی همه جانبه برای عرضه پنج درصد سهام بانک برای کشف قیمت در اسرع وقت وجود دارد".
مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: این بانک گام های اولیه برای عرضه سهام را برداشته و کار مناسبی در این زمینه انجام داده به گونه ای که توانسته است به عنوان نخستین بانک دولتی در بورس پذیرش شود.
دیواندری در مورد اقدامهای انجام شده در این بانک برای خصوصی شدن، گفت: اقدامهای لازم برای عملیاتی شدن اصل 44 و واگذاری سهام از یک سال پیش در سه محور اساسی به صورت جدی در بانک ملت شروع شده که محور اول "تهیه و تدوین تمام آیین نامه ها و پیش نویس اساسنامه و مقررات پس از خصوصی سازی " است که این موارد در اختیار وزارت اقتصاد، سازمان بورس و بانک مرکزی قرار گرفته است.
مدیرعامل بانک ملت، افزود: محور دوم "مدیریت ساختار مالی بانک" است که کارهای مختلفی برای شفاف سازی حساب ها و اصلاح ساختار مالی انجام شده و بخش زیادی از عملیات بانکی به سوی بهره مندی از زیرساخت های بانکداری الکترونیک سوق داده شده است که باعث شفافیت بیشتری خواهد شد.
وی اضافه کرد: در عین حال بانک به عنوان محور سوم "مطالعات مقایسه ای و تطبیقی" وسیعی در مورد تجارب کشورهای پیشرفته و موفق در خصوصی سازی انجام داده و تبعات آن را بررسی کرده است.
دیواندری خصوصی شدن بانک ها را سبب شکوفایی اقتصاد کشور دانست و گفت: عرضه سهام در بورس، مبدا تحول و تغییر اساسی در نظام بانکی خواهد بود و بانک ها را به سوی پاسخگویی و شفافیت بیشتر و عملکرد دقیق تر سوق خواهد داد.
وی با بیان این که بانک ها جزو شرکت های بزرگی هستند که پایه سرمایه و حجم تجاری بالایی دارند، اظهار داشت: سهام بانک های قابل واگذاری باید به صورت تدریجی و با رعایت احتیاطهای لازم عرضه شود تا امکان جذب سهام در بازار فراهم باشد.
مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که عرضه سهام بانک ها هم به لحاظ قیمت و هم زمان عرضه دارای حساسیت بالایی است، اظهارامیدواری کرد: سازمان های خصوصی سازی و بورس اوراق بهادار در تعامل با هریک از بانک ها موضوع زمان و قیمت را به طور دقیق مدیریت کنند تا کشور شاهد عرضه سهام موفقی باشد.
اقتصام ** 1553 ** 1558 شماره 612 ساعت 17:01 تمام
۰ نفر