۱۷ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4876442
T T
۰ نفر
....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/09/86 داخلی.سیاسی.متکی.گزارش.اطلاعاتی.آمریکا.
وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: گزارش اخیر سازمان های اطلاعاتی آمریکا 70 درصد واقعیت های فعالیت های صلحآمیز هسته ای ایران رابیان کرده است اما هنوز 30 درصد آن باقی مانده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، "منوچهر متکی" که روزشنبه درنشست بررسی روند طی شده موضوع هسته ای ایران در دانشگاه امیرکبیر سخن می گفت،اظهار داشت: این گزارش ابتدای سال جاری میلادی آماده شده بود اما نزاع سیاسی بین جریان جنگ طلب آمریکا با مخالفان خود موجب شد این گزارش اکنون منتشر شود.
متکی افزود:این گزارش چند ماه قبل در اختیار رییس جمهوری آمریکا قرار گرفت اما بوش یا به دروغ و یا از کم حافظه گی گفته است که به تازگی در جریان گزارش قرار گرفته است.
وزیر امور خارجه تصریح کرد : برخی گمان می کنند ما ذوق زده شده ایم یا خوش بینانه به مسئله نگاه می کنیم اما واقعیت این است که ما به روند 5 یا 6 سال گذشته نگاه می کنیم.
وی افزود: در این مدت ، هر روز که گذشت، حقانیت ما بیشتر ثابت شد و امروز به دست و زبان و قلم خود آنها و با بررسی های آژانس که مسوول این کار است، باصدای بلند اعلام می کنند انحرافی درفعالیت های هسته ای ایران دیده نشده است.
متکی با بیان اینکه درگذشته اعلام می شد ایران به دنبال سلاح هسته ای است، گفت: این دروغ بزرگی است که با اهداف سیاسی طراحی شده بود و ما آن موقع گفتیم ایران دروغبودن این ادعا را اثبات خواهد کرد.
ادامه دارد...
سیام . 9139 - 1723/ 1324 شماره 520 ساعت 15:28 تمام
۰ نفر