۹ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4870796
T T
۰ نفر
.......................................................
اسلام آباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/09/86 خارجی.سیاسی.پاکستان هیاتی از کنگره آمریکا به سرپرستی سناتور "باب کورکر" روز جمعه در راولپندی ایالت پنجاب با "پرویز مشرف " رییس جمهوری پاکستان دیدار و درباره روابط دو کشور و تحولات سیاسی پاکستان با وی گفت وگو کرد.
به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه خبری پی.تی.وی، مشرف در این دیدار اظهار داشت که پاکستان در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، جدی است.
مشرف افزود که اسلام آباد برای مقابله با هرگونه تهدیدی آماده است و در این زمینه یک راهبرد جامع تدوین کرده است.
رییس جمهوری پاکستان با اشاره کناره گیری از ارتش و سوگند ریاست جمهوری بدون سمت نظامی تاکید کرد که این کشور در مسیر دمکراسی گام بر می دارد.
مشرف در این دیدار تصریح کرد که پاکستان به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد از خاکش برای اهداف خاص استفاده کند.
"محمد صادق" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز روز جمعه در واکنش به اظهارات مطرح شده از سوی برخی رسانه های آمریکایی، احتمال اقدام مستقیم آمریکا در مناطق قبایلی برای هدف قرار دادن القاعده را رد کرد.
برخی رسانه های آمریکایی روز چهارشنبه از احتمال اقدام خودسرانه کاخ سفید برای حمله به مواضع القاعده در مناطق قبایلی پاکستان خبر داده بودند.
صادق با اشاره به اینکه پاکستان در گذشته نیز بارها تاکید کرده که چنین اقدام هایی غیر قابل قبول است، افزود که پاکستان و آمریکا دو کشور متحد در جنگ علیه تروریسم هستند.
"جرج بوش" رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفته بود که با وجود اعلام وضعیت فوق العاده در پاکستان، مشرف بیش از هر رهبر مدرن دیگری برای برقراری دمکراسی در کشور خود تلاش کرده است.
بوش در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ای.بی.سی اعلام کرد که از اقدام مشرف در اعلام حالت فوق العاده خرسند نیست، اما می داند که در نبرد با افراط گرایان و تندروها نقش رهبری مشرف از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
بوش با تاکید بر اینکه مشرف مردی است که به گفته خود عمل می کند، از نقش کلیدی وی و ارتش پاکستان در مبارزه با تروریست ها در مناطق مرزی سپاسگزاری کرد.
"باراک اوباما" یکی از نامزدهای حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اوت امسال (میلادی ) در نشست انتخاباتی خود اعلام کرده بود که اگر در انتخابات نوامبر 2008 به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود، در صورتی که مشرف موفق به تعقیب تروریست های القاعده نشده باشد، وی نیروهای آمریکایی را برای این منظور به پاکستان اعزام خواهد داشت.
جرج بوش نیز چند روز بعد احتمال حمله نظامی آمریکا به القاعده را در پاکستان "ناخوشایند" توصیف و تصریح کرد که آمریکا کمال احترام را برای حاکمیت ملی پاکستان قایل است.
شبد**آساق 1501**1080**235**2021** شماره 358 ساعت 22:50 تمام
۰ نفر