۴ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4867217
T T
۰ نفر
....................................................................
اسلام آباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/09/86 خارجی.سیاسی.پاکستان.
ژنرال "وحید ارشد" سخنگوی ارتش، یکشنبه شب در بیانیه ای، اعلام کرد که در نتیجه عملیات نظامیان دولتی در منطقه "سوات" ایالت سرحد، 30 تن از طالبان محلی کشته شدند.
به گزارش ایرنا، وی افزود که نیروهای ارتش برخی نواحی راهبردی منطقه سوات از جمله "الپوری" و "شانگلا" را از کنترل طالبان محلی خارج کرده و هم اکنون در این نواحی مستقر شده اند.
"ارشد"، همچنین اظهارداشت که شلیک دو فروند راکت از سوی دهشت افکنان در "شانگلا"، سه کشته و 13 زخمی در پی داشت.
گفتنی است که مقامهای نظامی ایالت سرحد پاکستان، صبح یکشنبه اعلام کردند که درگیری میان نیروهای نظامی با طالبان محلی در "مالاکند" در منطقه "سوات" این ایالت، 35 کشته و بیش از 55 زخمی برجای گذاشت.
مسوولان نظامی ایالت سرحد، افزودند که در نتیجه این درگیری که بامداد یکشنبه بوقوع پیوست، چند مخفیگاه طالبان محلی در "شانگلا" نیز منهدم شد.
بر اساس این گزارش، همزمان با تحرک دوباره طالبان محلی در منطقه سوات، "شهزاد گشتاسب" وزیر کشور موقت ایالتی در سرحد، به دلیل ناتوانی در کنترل اوضاع منطقه و رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی مردم، از مقام خود استعفا داد.
نظامیان پاکستانی، از سه روز گذشته با مسدود کردن جاده ها و برقراری مقررات منع عبور و مرور در نزدیکی پناهگاه های شبه نظامیان بویژه در "ماینگورا"، مانع از فرار آنها می شوند.
ارتش پاکستان، اعلام کرده است که با ایجاد موانع در جاده ها و راه های مهم، از انتقال مواد غذایی، سلاح و تجهیزات به مناطقی که هنوز تحت کنترل طالبان محلی است، جلوگیری می کند.
منابع محلی نیز روز جمعه اعلام کردند که در عملیات نظامی ارتش در ناحیه "کانجو" در منطقه سوات، سه عضو طالبان محلی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.
به گفته مقامهای ارتش پاکستان، "الپوری" و "شانگلا" در منطقه کوهستانی سوات ایالت سرحد، از مراکز اصلی و فرماندهی طالبان محلی است.
منطقه کوهستانی (میان کوه ) سوات به مرکزیت شهر "مالاکند" در ایالت سرحد ، که از نظر آب و هوا، نسبت به سایر شهرهای این ایالت، از جذابیتهای بیشتری بویژه در زمینه گردشگری برخوردار است، هم اکنون مرکز استقرار طالبان محلی شده، که به دستور مولانا "فضل الله" رهبر معنوی خود، علیه نیروهای دولتی می جنگند.
شبس **آساق 1460**235**2021 شماره 735 ساعت 22:40 تمام
۰ نفر