۳ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4866304
T T
۰ نفر
...........................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/09/86 خارجی.سایسی.فلسطین.آناپولیس.
موسی ابومرزوق نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که مقاومت مردم فلسطین پس از اجلاس آناپولیس شدت خواهد یافت.
به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابومرزوق در گفت وگو بااین مرکز از مردم فلسطین خواست تا به نشانه محکومیت و اعتراض علیه آناپولیس تظاهرات گسترده و همایش های مردمی برگزار کنند.
وی گفت که آناپولیس دو هدف عمده را دنبال می کند اول حمایت از ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از شکست متفضحانه اخیر نیروهایش در جنوب لبنان و دوم سرپوش گذاشتن بر توطئه جدید آمریکا برای تهاجم احتمالی به ایران.
ابومرزوق ضمن ابراز شگفتی از ابراز تمایل شدید ریاست تشکیلات خودگردان برای حضور در کنفرانس آناپولیس گفت: هنگامی که موضوع برگزاری این کنفرانس مطرح شد همه جا سخن درباره مطرح شدن مسائل مربوط به حل و فصل نهایی مساله فلسسطین بود اما اندکی بعد آمریکا و رژیم صهیونیستی این شرط را گذاشتند که ریاست تشکیلات خودگردان بند نخست "نقشه راه" مربوط به تخریب زیرساخت- های مقاومت و پیگرد مجاهدان را به اجرا گذارد و عباس نیز این خواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی را پذیرفت.
این رهبر برجسته فلسطینی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: اکنون که عباس و گروهش در هدف قرار دادن مقاومت در کرانه باختری شکست خورده اند همه جا سخن از آناپولیس و ازسرگیری مذاکرات بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی است. مذاکراتی که فاقد مشروعیت است و هیچ گونه برنامه زمانی مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است.
ابومرزوق همچنین ضمن محکوم کردن کمک های مالی و امنیتی و لجستیک رژیم صهیونستی به سرویس های امنیتی وابسته به عباس برای هدف قرار دادن حماس و دیگر گروه های مقاومت در کرانه باختری گفت: هم اکنون عباس و گروهش پس از دیدارهای متعدد با اولمرت تحت نظارت کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا، در برابر شرطهایی قرار گرفته اند که حتی اسحاق شامیر نخست وزیر اسبق و آریل شارون نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز خواب مطرح شدن آن را هم نمی دیدند.
وی از جمله از شرطها را به رسمیت شناختن یهودیت اسرائیل، کوچاندن فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی 1948 و اسکان آنان در کشور فلسطین (نوار غزه و بخش هایی از کرانه باختری )، لغو حق بازگشت پناهندگان فلسطینی در مقابل به رسمیت شناختن کشور فلسطین، عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی پیش از تشکیل یک کشور مستقل فلسطین و نیز آزادی گلعاد شالیت نظامی اسیر صهیونیستی است.
ابومرزوق در بخشی دیگری از سخنانش تاکید کرد که اولمرت هیچ امتیازی به عباس نخواهد داد و برای حل و فصل نهایی مساله فلسطین مانند تشکیل کشور فلسطینی، مساله قدس و شهرک های یهودی و پناهندگان گام بر نمی دارد.
به گفته ابومرزوق، اولمرت نیز یکی از رهبران صهیونیستی است که جز به نابودی ملت فلسطین و اخراج آنان به چیز دیگری نمی اندیشند.
وی گفت: هنگامی که عباس و اولمرت یکدیگر را در آغوش می گرفتند نظامیان صهیونیست به جنایت های خود در کرانه باختری و نوار غزه ادامه می دادند، شهرک های یهودی توسعه می یافتند، حفاری ها در مسجد الاقصی و ساخت دیوار حائل ادامه می یافت.
صویر1431**1591** شماره 606 ساعت 15:48 تمام
۰ نفر