۱ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4865102
T T
۰ نفر
.................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/09/86 داخلی.اجتماعی.علمی.پزشکی.درد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آمار متوسط عمل سزارین در ایران حدود 42 درصد است در حالی آماربهداشت جهانی 15 درصد است.
دکتر" مهوش آگاه" بعدازظهر امروز - پنج شنبه - در مراسم گشایش نخستین دوره آموزشی زایمان بدون درد به روش هیپنوتیزم در بیمارستان لبافی نژاد افزود: این آمار نشان می دهد که ما با متوسط بهداشت جهانی فاصله زیادی داریم بنابراین باید با اقدامات علمی و صحیح این فاصله را کم و در نهایت به صفر برسانیم.
وی با اشاره به تمایل مادران برای عمل سزارین خاطرنشان کرد : در واقع ترس از درد زایمان باعث شده تا زایمان با سزارین در جامعه به صورت یک روال درآید که تصحیح این روال نیازمند فرهنگ سازی است.
آگاه ، با تاکید بر "درد زایمان طبیعی " به عنوان دلیل اصلی روی آوردن زنان به انجام عمل سزارین گفت : اگر بتوانیم با روش های مختلف درد را کاهش دهیم بدون شک زنان از عمل سزارین صرف نظر خواهند کرد.
نایب رییس انجمن هیپنوتیزم ایران با اشاره به روش هیپنوتیزم به عنوان یک علم و روش درمانی ثابت شده افزود : متاسفانه این علم در برخی مواقع دچار سواستفاده افرادی سودجو می شود اما از این که به عنوان یک علم ثابت شده است ، جای بحثی ندارد.
وی ادامه داد: مداخله نداشتن دارو در درمان با هیپنوتیزم یکی از فواید این روش است به طوری که حدود 80 درصد مردم توان هیپنوتیزم شدن را دارند و 20 درصد بقیه شامل افرادی می شوند که دچار بیمارهای حاد روانی هستند.
آگاه یادآور شد : در واقع هیپنوتیزم به تنهایی راه درمان نیست بلکه باید با کمک علم و پزشکی شرایط لازم برای درمان فراهم شود.
دوره آموزش زایمان بدون درد به روش هیپنوتیزم به مدت 50 ساعت در بیمارستان لبافی نژاد برگزار می شود.
علمی 1581**7251** شماره 603 ساعت 17:26 تمام
۰ نفر