۲۵ آبان ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4860065
T T
۰ نفر
................................................
کوالالامپور، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/08/86 خارجی.سیاسی.همکاری.اوروگوئه.مالزی.
سران مالزی و اوروگوئه در دیدار اخیر خود با همکاری و تبادل تجربیات دو کشور در زمینه ریشه کنی فقر موافقت کردند.
به گزارش روز جمعه خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، وزارت خارجه مالزی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "عبدالله احمد بداوی" نخست وزیر مالزی در دیدار روز پنجشنبه با "تاباره وازکوئز" علاوه بر مساله ریشه کنی فقر همچنین درباره توسعه و تقویت همکاری ها گفت وگو کرد.
رهبران مالزی و اوروگوئه درمذاکره خود که پشت درهای بسته در پوتراجایا مرکز ستادی - سیاسی مالزی برگزار شد، همچنین بر لزوم همکاری های دو کشور از طریق تبادل اطلاعات در زمینه سیاست گذاری و استراتژی ها و نیز آموزش متخصصان فنی با یکدیگر در زمینه ریشه کنی فقر در کشورهای متبوع خود تاکید کردند.
به گزارش برناما، اهمیت مساله مقابله همه جانبه با قاچاق مواد مخدر و نیز تبادل دیدگاه ها، تجربیات و اطلاعات در میان مسوولان مالزی و اوروگوئه از دیگر موارد مذاکره بداوی و تاباره اعلام شده است.
سران مالزی و اوروگوئه همچنین با توسعه و تقویت همکاری های فی مابین در زمینه های تجاری و اقتصادی، علوم، فناوری و نوآوری به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی، داروسازی و بیوتکنولوژی موافقت کردند.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اوروگوئه شامگاه چهارشنبه برای سفری پنج روزه وارد کوالالامپور پایتخت مالزی شد.
یک هیات بلندپایه متشکل از وزرای خارجه،اقتصاد، برنامه ریزی و بودجه و نیز شماری از مقامات ارشد تجاری اوروگوئه، تاباره را در سفر به مالزی همراهی می کنند.
این نخستین سفر رییس جمهوری 67 ساله اوروگوئه به مالزی است.
تاباره درمدت اقامت خود درمالزی همچنین با "میزان زین العابدین" پادشاه این کشور نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
رییس جمهوری اوروگوئه همچنین در این سفر با هدف بررسی راه های توسعه همکاری های تجاری-اقتصادی دو کشور در همایش تجاری که به همین منظور برگزار خواهد شد، شرکت می کند.
مجموع صادرات سال گذشته مالزی به اوروگوئه، 53 میلیون و 80 هزار رینگیت و مجموع واردات از اوروگوئه به این کشور نیز 43 میلیون رینگیت بوده است.
آساق 1368**1440**335** شماره 038 ساعت 09:28 تمام
۰ نفر