۳۰ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4842908
T T
۰ نفر
................................................
کرمانشاه، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/07/86 داخلی.
رییس سازمان بازرگانی استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه در زمینه صادرات رتبه هشتم را در بین استانهای کشور دارد.
" اصغر میرزایی " روز دوشنبه در یازدهمین همایش روز ملی صادرات در سرسرای اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود : این رتبه برای استان کرمانشاه بسیار عالی است و کسب این جایگاه در میان استانهای برخوردار کشور با تلاش و همت تجار استان میسر شد.
وی تصریح کرد : استان کرمانشاه پس از استانهای بوشهر ، هرمزگان ، خوزستان ، تهران ، کرمان ، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی رتبه هشتم را کسب کرد و استانهای اصفهان و گیلان پس از کرمانشاه قرار دارند در حالی که امکانات و صنایع صادراتی کرمانشاه از این استانها بسیار کمتر است.
وی بسته بودن مرز خسروی ، ممنوعیت صادرات نخود ، تعطیلی پیاپی بازارچه های مرزی و نبود امکانات انبارداری را از مهمترین چالش های استان در بخش صادرات عنوان کرد و گفت : تنها مزیت استان در بخش صادرات همسایگی با شمال عراق است.
میرزایی سهم استان کرمانشاه از صادرات کشور در سال گذشته را 461 میلیون دلار اعلام کرد و افزود : این رقم معادل 9/2 درصد از صادرات کل کشور است.
وی افزود: استان کرمانشاه در سال 85 با 461 میلیون دلار رتبه نخست صادرات به عراق را در کشور کسب کرد و پیش بینی می شود این رقم تا سال 88 به 503 میلیون دلار برسد.
وی گفت : در چهار ماهه نخست امسال نیز صادرات کل کشور به عراق 471 میلیون دلار بوده که سهم استان کرمانشاه از این میزان 130 میلیون دلار است.
وی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات فراروی بازرگانان استان عنوان کرد و گفت : سال گذشته تنها دو درصد از منابع بانکی معادل هفت درصد صادرات از سوی بانکها به تجار پرداخت شد.
وی توجه به کیفیت کالاهای صادراتی و ارتقای سطح دانش تجاری را از مهمترین راه کارها در توسعه صادرات برشمرد.
میرزایی ایجاد پایانه صادراتی قصر شیرین به عنوان منطقه غرب در میان شش پایانه کشور ، ایجاد دفتر تجاری در شمال عراق ، احداث نمایشگاه بین المللی و برپایی چهار سمینار و همایش را از مهمترین برنامه های سازمان بازرگانی استان در راستای توسعه صادرات در سال جاری عنوان کرد.
در این همایش که با حضور استاندار کرمانشاه ، جمعی از مسوولان و بازرگانان استان برگزار شد با اهدای لوح تقدیر از 26 بازرگان نمونه استان کرمانشاه تجلیل شد.
567/7452/1139 شماره 517 ساعت 14:25 تمام
۰ نفر