۳۰ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4842859
T T
۰ نفر
........................................................
اراک، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/07/86 داخلی.اقتصادی.صنعت نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: توسـعـه صنعتی شهر اراک به توسعه متوازن شهری ختم نشده است.
"عباس رجایی" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: شهـر اراک به رغم اینکه دومین قطب صنعت مادر و چهارمین قطب صنعتی کشور است هـم اینک با چالشهای مختلفی روبرو بوده که نیازمند بررسی دقیق است.
وی گفت: چرخه توسعه صنعت اراک نیازمند تدوین برنامه بلند مدت برای کـار آفرینی و اشتغال زایی است.
وی افزود: صنعت در اراک تنها به مباحث سخت افزاری پرداخته و در مـباحث نرم افزاری نظیر طراحی صنعتی و صدور خدمات شهری با ضعف جدی مواجه است.
وی ادامه داد: مسایل بازرگانی و صنعت در اراک برای تدوین بازارهای جدید مصرف در این شهر با چالش مواجه است که نیازمند برپایی نـمایشگاههای مستمر تعریف شده برای ارایه تولیدات این منطقه است.
وی، توسعه تجارت مجازی الکترونیک در اراک با چالشهای جـدی مواجـه دانست و افزود: این تجارت نیاز امروز و یکی از مبادی پول سازی بـرای منطقـه است که هنوز ساختارهای اولیه آن در اراک ضعیف است.
رجایی گفت: سیستم بانکی در اراک به شکل سنتی بوده که برای ایجاد تحول در تاثیرگذاری صنعت در توسعه شهری باید به روز شود.
وی، نقش ساختارهای حمل و نقل، نبـود دفاتر مرکزی صنایع در اراک، کمبود امکانات مبادی گمرکی اراک و ساوه برای صـدرو صادرات استان از منطقه را از دیگر مشکلات زیرساختی استان مرکزی در توسعه شهری عنوان کرد.
عباس رجایی افزود: به همین منظور همایش و نمایشگاه "نقش صنعت و بازرگانی در توسعه شهری اراک" از 12 دیماه امسال به مدت دو روز با همکاری دبیرخانه دائمی توسعه جامعه مجازی ایران در اراک انجام می شود.
دبیر گروه طرح و برنامه توسعه جامعه مجازی ایران نیز در این نشست گفت: این همایش دارای هفت محور علمی که فراخوان آن از هفته آینده آغاز می شود.
"احمد کامبد"، بررسی پیامدهای توسعه نامتوازن از منظر اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، چالشها و راهکارهای توسعه پایدار برپایه صنعت، توسعه منابع انسانی و شهری، تمرکززدایی و الگوی توسعه شهری بامحوریت صنعت ومدالهای موفق بررسی موردی توسعه شهری را از محورهای این همایش عنوان کرد.
وی گفت: شناسایی توانمندیهای صنعتی اراک، محوریت یافتن نقش صنعت درتوسعه شهری، بررسی مشکلات و توسعه شهری اراک، جلب توجه مسوولین و برنامه ریزان به توسعه پایدار و الـزامات آن، حضور امکانات و بازرگانان داخلـی و خارجی در اراک و ایجاد ارتباط موثر با صنعت از اهداف این همایش است.ک/2 7109/560/557 شماره 460 ساعت 13:47 تمام
۰ نفر