۲۷ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4840805
T T
۰ نفر
...............................................................
بیروت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/07/86 خارجی.سیاسی.لبنان.آمریکا.
حزب الله لبنان اظهارات دستیار وزیر دفاع آمریکا مبنی بر ضرورت تغییر در باورهای ارتش لبنان و این که اسراییل را دشمن خود نپندارد بسیار خطرناک اعلام کرد.
"اریک ایدلمن" دستیار وزیر دفاع آمریکا دیشب در گفت وگو با تلویزیون "ال بی سی " لبنان بر وجود استراتژی ثابت بین دولت لبنان با آمریکا و ارتش لبنان با ارتش آمریکا تاکید کرد.
به گزارش ایرنا از بیروت ، حزب الله روز جمعه با صدور بیانیه ای با اشاره به خبر روز گذشته روزنامه لبنانی " السفیر " در مورد تصمیم آمریکا برای ساختن پایگاه نظامی در لبنان افزود : سخنان دستیار وزیر دفاع آمریکا یک سیلی و کشیده ای بود که وی به گوش مسوولان لبنانی و سفیر آمریکا در لبنان زد که تلاش کردند تا این خبر را تکذیب کنند.
در بخش دیگری از بیانیه حزب الله اشاره شده است که هدف تلاش های آمریکا در لبنان ارتباط دادن لبنان به طرح مطرود آمریکا تحت عنوان "خاورمیانه بزرگ" است زیرا لبنان یکی از روزنه ها به سوی این طرح آمریکا که تحت شعار فریبنده " مشارکت استراتژیک " مطرح می شود است.
حزب الله هشدار داده است که این طرح و تعهدهای دولت لبنان به آمریکا دارای پیامدهای خطرناکی است که احتمال دارد ، لبنان را به عراق دیگری تبدیل کند که گروه سیاسی حاکم مسوول آن خواهند بود.
در بیانیه حزب الله آمده است، آنچه که پیشتر و اکنون در مورد دخالت های آمریکا آشکار شد ، دلیل اصرار قدرت های بین المللی در حمایت از دولت "فواد سنیوره" نخست وزیر لبنان را آشکار کرد.
روزنامه لبنانی "السفیر" روز پنجشنبه نوشت آمریکا می خواهد در لبنان پایگاه نظامی تاسیس کند.
این روزنامه لبنانی افزود یک هیات آمریکایی به ریاست "اریک ایدلمن" دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی، در دیدار اخیر خود از بیروت و ملاقات با مقام های لبنانی از جمله "فواد سنیوره" نخست وزیر، "الیاس المر" وزیر دفاع و "میشل سلیمان" فرمانده ارتش لبنان ، درباره موضوعهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، ارتش و آینده حکومت لبنان با آنها گفت و گو کرده است.
به دنبال افشاگری روزنامه السفیر ، سفیر آمریکا و هیات دولت لبنان خبر روزنامه یاشد شده را تکذیب کردند اما مصاحبه شب گذشته دستیار وزیر دفاع آمریکا با تلویزیون ال بی سی لبنان طرحهای آمریکا برای لبنان را برملا کرد.
خاورم 2082/265 شماره 277 ساعت 18:23 تمام
۰ نفر